July 28, 2015

Hujung Minggu@ Muar & Raya

Hari Sabtu selepas selesai menghadiri majlis pertunangan di Ampang
kami terus balik ke Muar disamping menjemput anak bulus (PRADA & OYI) balik
tak sempat nak menziarah semua, masa yang sangat terhad
sepanjang perjalanan melayan kerenah aqish candid
ehhh baru perasan aqish ambik gambar tak der muka dia....:)


menziarah kerumah pakcik yang semakin tua dan uzur, dapat bekalan halwa belimbing
alahai teringat dekat arwah nyaie yang suka sangat dengan halwa
tak sempat nak menuntut ilmu, beliau dah pergi ke penciptanya
mujur pakcik yg sorang ni mewarisi sifat dan kesukaan nyaie
dapat juga merasa halwa dan resepinya


dalam perjalanan pulang ke Cyberjaya, singgah di Melaka di rumah makcik.
pangkat untuk mereka panggil adalah Atuk & Nenek
mereka kalau datang sini memang paling menyeronokkan sebab akan dapat mercun dan bunga api dari atuk
rambang mata pilih nak yang mana satu

sebelum balik bergambar dulus
 kena balik awal, ali iqbal banyak betul HW tak siap lagi....


11 comments:

imm hassan said...

x pernah makan dan tengok halwa belimbing..rasa dia masam2 manis ke kak mieja?

suhailah hamid said...

Cuti raya pun ada homework ke? Kesian ali..

TukangKebun said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri.
Maaf Zahir Batin.
Wah bestnya banyak pilihan bunga api mercun.

myliferia said...

Selamat Hari Raya dan salam kenal...

Eh, muka ada iras Azian Mazwan Safuan lah...hehe

Kakzakie said...

Dulu allahyarhamah mak kakak pun expert buat halwa belimbing ni tapi masa tu kakak kecik lagi tak ambil pusing. Sekarang bila belimbing banyak kakak lebih buat masak dlm lauk aje..

Ziarah yg tua itulah yg terbaik sebenarnya..

Zaitun said...

Cerita pasal halwa arwah mak tiri hubby kak zai setiap tahun buat tapi sayang tak pernah nak belajar.

Amiiza...cantik orangnya hehe...

Min Aina Ila Aina said...

Ingatkan kurma..hihi

fazian batrisyia said...

kak mieja & family, selamat hari raya & maaf zahir batin.

aizamia3 said...

Memula tengok ingatkan kurma.. ;)
Muar.. kampung bapak sedara ai dekat Muar.. dekat dengan Taman Serom..

Maria Firdz said...

Syoknya raya..

LYAfrina said...

semua happy..igtkan kurma tadi