March 25, 2015

Fasa 2 @ Dapur Part (6), Plaster Dinding Untuk Bilik

Hari Rabu 25/3/2015, Plaster Dinding Bilik
tugasan pertama untuk plaster hari ini, mereka menampal simen di dinding bilik dahulu

Tak tau nama apa dawai ini, tugasan dawai ini akan di masukkan ke dinding sebelum diplaster untuk tak memudahkan dinding retak. Baru tahu fungsinya....kontaraktor yg pernah kami hire mereka dulu masa dekat Equine & Cyber, tak pernah pun buat mcm ini....semua nak kerja mudah kan....compare cara yg ini agak renyah
 
 mereka memplaster dinding bilik dahulu

hasil kerja mereka. nampak halus


lagi di bahagian dinding lain pulak

Petang ni siaplah kot plaster dalam bilik. So, esok mereka akan target plaster dekat tempat lain pulak

tengok dari tingkap, mereka tengah bergilir-gilir solat di ruangan bilik yg mereka plaster tadi.
Pak kahaq tak der hari ni nak hantar pergi Masjid. Masjid jauh jugak dari taman ni kalau nak berjalan...


Entry bersambung lagi.

2 comments:

fazian batrisyia said...

mesti cantik dapur kak mieja nanti...sy pulak yg tak sabar...mengalahkan tuan rumah...

Amanda Suria said...

Wah...renovate. bestnyaaaaa