March 23, 2015

Fasa 2 @ Dapur Part (4) BIM

sambung lagi kerja-kerja mereka pada 20-21 Mac 2015.
progres mereka berkerja pada hari ini untuk membuat bim
selepas selesai membuat bim
mereka kena menunggu bim itu keras dan memakan masa 1 hari jugak

bahan asas untuk buat bim

 Rangka besi bim ini mereka buat secara manual jugak, bukannya beli yg dah siap
besi tu satu-satu mereka potong kecil dan jadikan rangka bim
selesai memasang besi untuk rangka bim, barulah mereka masukkan simen dalam tu
pakcik tukang bancuh simen & batu
Bim untuk bilik
sementara bim semua dah siap dan belum keras
mereka memasang batu bata ini utk dibuat tiang anjung

 dah habis kerja-kerja membuat bim, mereka meratakan tanah untuk wet kitchen.


sambung lagi next entry.

4 comments:

paridah said...

wah luas juga renovation yg dibuat tu...besar belanja ni.

suhailah hamid said...

Syoknya tgk progress umah berjln lancar...x sabar rasa nak dok rumah baru..

fazian batrisyia said...

sy pulak yg tak sabar tgk hasilnya. suka tgk org buat renovation. mana la tau berkenan kan...tgk ongkos jugak

Amanda Suria said...

Nanti share kos ye....SA bercadang nak tambah bilik kat tingkat atas...