September 25, 2014

Rose Jepun@ Nona Singapura Pelbagai Warna

Rose Jepun atau panggilan lainnya Nona Singapura
Arwah Tok Ju & Nyai dulu, panggil bunga pukul 10

Hujung minggu yang lepas, akhirnya saya berjaya mengambil gambar dan mengumpul pelbagai warna RJ yang saya tanam, sebelum nie saya tak kisah sangat warnanya bila berbunga tp bila tak ambik gambar pastinya akan lupa koleksi yg dah ada dengan yg belum ada. Masih banyak lagi warna dan bentuk daun yang berbeza yang belum ada dalam koleksi saya.


Ambil gambar setiap warna bunga comel nie sebab nak simpan untuk rujukan, so lepas ni kalau nak beli kat nesery dah boleh agak nak beli kaler yg belum ada dlm simpanan lagi.

ok....letak beberapa gambar jerk....penuh dgn photo takut berat blog nie....
RJ kesayangan....setiap hari melihat RJ nie tak pernah jemu.....betapa cerianya RJ nie.....





13 comments:

Kufazriesyah Norhashimshah said...

Wow.. tak sangka akak pun suka gardening... kalaulah rumah saya punyai laman yang besar, mau jugak saya buat satu taman yang sungguh mendamaikan.. hehe..

monalita mansor said...

bunga dia kecik2 je kan?

fazianbatrisyia said...

byk dah koleksi tu...sejak sy tgk akak tanam ni, mcm nak ada jugak RJ ni...tunggu masa yg sesuai

AMIIZAA said...

KuFaz: aahhhh suka sangat menanam, rumah lama dulu sampai jadi hutan...hehhhehe

Mona: aaahhh bunganya kecik-kecik comel tapi bila berbunga memang meriah, pandang tak jemu....kdg2 boleh leka & termenung terus ...:)

Yan: RJ mudah hidup...trylah tanam.....campak dekat tanah pon RJ mudah hidup.....:)

teringat buah markisa yan, ada lagi tak?

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Eh kat rumah farah pn tanam pokok nie.. selalu dpt tgk hari minggu jer la.. hari2 biasa xdpt tgk bunga nie berkembang...mmg cantik kan..=D

Nastyna said...

Eeeeeiii suker suker.. nama nya pukul 10 sebab dorang kata kul 10 dia berkembang kan, tingat masa kecik2 dulu suka tunggu tepi pasu nak tengok ia berkembang.

εïзmummyHazaεïз said...

cantik ye kak mieja... xsempat nak tanam ape2 bunga kecuali 3 jenis yg makin layu.. hehehhe

Fyda Adim said...

cantiknya...saya suka tengok bunga tapi tak boleh tanam sendiri.habis mati nanti..huhuhu..kat rumah suami sy je yg suka berkebun.

Yaati Nor said...

cantiknya kak..saya pon tgh hobi berkebun..tapi tanam kitchen herb je

Yaati Nor said...

cantiknya kak..saya pon tgh hobi berkebun..tapi tanam kitchen herb je

Yaati Nor said...

cantiknya kak..saya pon tgh hobi berkebun..tapi tanam kitchen herb je

Yaati Nor said...

cantiknya kak..saya pon tgh hobi berkebun..tapi tanam kitchen herb je

Dilla Jalil said...

ohhhh Rose Jepun namanye..arwah mak dulu suka tanam pokok ni..mmg mcm2 warna ada..heee..pastu nk tanam pun tak susah..cucuk je..pastu siram..hidup dengan banggalah dia ;)