February 2, 2012

Sabrina & Tommy

Allysha kata pinjam 3minggu kucing atuk + nenek
minggu nie baru minggu ke-2

dan hari-hari perbualan mereka 3beradik mesti ada sabrina+tommy
allysha kata skrg kita tak risau pasal aqish
kita risau pasal sabrina+tommy dekat rumah

mama +papa kata, skrg kita ada 5 anak
tanggungjawab juga sudah lebih

tapi
hujung minggu kita nak balik kedah
maka sabrina + tommy tak boleh bawak ke kedah
susah nanti.....mamalah yg kena kelolakan mereka
allysha, ali & aqish seronok jer uli sabrina+tommy:)

idea asal allysha + papa nak bawak balik kedah
Tapi
perjalanan lebih 4jam dgn keadaan jalan yg tak tau clear atau jem
dengan persekitaran yg mereka tak biasa
dengan kucing jalanan yg ada dekat rumah tok
mou boleh hilang nanti

maka mama membuat keputusan utk pulangkan kucing atuk dan nenek
esok  malam kita kena cari sapa nak balik MUAR..

Bila ada kucing dekat rumah
mereka lebih suka bermain dengan tommy & sabrina
lincah dan aktif mereka berdua
sangat noti suka main macam-macam....:)
TV dalam bilik pon boleh terbalik hasil mereka memanjat



paling suka, bila awal subuh
buka pintu bilik allysha
mereka berdua akan naik atas katil
geget-geget allysha suruh bangun...

senang jaga sebab mereka dah di ajar oleh atuk +nenek
buang air besar dekat dlm toilet

atuk dan nenek mesti rindukan kucingnya:)


Memperkenalkan Sabrina & Tommy, mereka ada 5 beradik.
Mixed neneknya persian, mamanya campuran kampung maka dapatlah sabrina+tommy:)

Ini abg sabrina+tommy, SOYA namanya:)

Tommy bersama abg soya+ adik beradik yg lain. Belakang tommy tu janggut, dia sakit kulit baru nak tumbuh bulu lepas nenek bawak prg klinik, bulu dia ala-ala corak buah tembikai..
Sabrina bulu kelabu asap, masa sampai dia merajuk tk mo dengan kita semua....rindu atuk dan nenek:)dah besar 6bulan nie masih lagi mengempeng....mcm aqish, mamanya dah mati, tumpang kasih kakaknya utk mengempeng...
 Nenek mereka : MEDOK

12 comments:

Nieza Ishak said...

perghhhhh nama semua advance ... medok tu lagi la advanceee ;)

Ina Hashim said...

paling cantik nenek vogue diorang si Medok...huhu

izyandyiean@life said...

wa....suma cantik...aku suka.... kami sekeuarga adh peminat kucing..include babyku yg br 7 bln..hehe..sllu geram tgk kucing..aku ada 6 ekor kucing skrg..

MaMa_AdHa said...

kelakarnye nama kucing.. teringin nak bela coz umi peminat kucing.. tpi apakan daya termasuk buang tabiat itu coz twin ada asma

@lfidah @dim said...

cantik dan cute kucing tue..saya suka tengok kucing dari jauh sebab saya takut kucin...hehehe

~CanaryGalapagos~ said...

medok cantiknya..kami pun suka kucing..ada 3 ekor kucing di rumah ni....heheh

εïз mummyHaza εïз said...

alololo.. kmieja haza suke soya... comel.... :)

fiza said...

Ingatkan anak patung, rupanya kucing...alahaiiiiii...tomeinya sabrina & tommy nih.

Yaati Nor said...

nenek zahra (MIL) ada..toki tok (sock), Ayo boy, dengan tipitip..heheh tiga2 bwk dari thailand..tp kucing kg je..saya ms duk umah bawah ms ngandungkan zahra ada 2ekor kembang dan kenit..nama dia..suka tido dgn kami & suka kejutkan kami dgn gigit2 kejut bgn pagi..umah uwan zahra ada gak kucing tp kuncing kg yg tak train punye..kucing atuk nenek zahra berak kat bilik air, kencing kat toilet bowl tu..bijak depa nie..rindu nak bela kucing..skrg kita bagi kucing mendatang je mkn..huhuhuh..last lps zahra lahir dah ada 12 elor kat umah lama..anak kenit dengan kembang..tp sejak pindah umah teres 8 tingkat nie..kucing2 tu bg kat makcik kat seri kembangan..malangnya semua lari tak serasi..huhuhuh

Sue said...

gewammnyee tgk sabrina n tommy n sume2 tu. comel gile!! rasa nak pelok2... tp skang ni sue allergik. konfem hidung gatal2 kalo terbau bulu kucing. damia pun teringin nk bela kucing, tp minta maaf la, eheheh maknye tak gigih nak bersihkan segala. adik2 pulak jenis allegik. lagi laa jgn harap.

wan nurul hezrina said...

hehe kelakar namanyer..lawo toll kucing geram.

azura samsuddin said...

kembang2 bulunye yer, gerem je tgk kucing2 cenggini