June 1, 2009

Bleeding

Pagi nie 01-06-2009 bila bangun dari tidur mama rasa macam bleeding yang tak boleh di tahan-tahan. Pergi dapur nak rebus asam keping....dah menitis-nitis darah walaupun pakai pad.Patah semula ke bilik sementara tunggu papa mandi nak pergi kerja. Habis jerk papa keluar toilet, mama masuk toilet darah mencurah-curah keluar macam air paip...ada darah ketul, ada darah beku...percikkan darah separuh dari toilet. Bila dah basuh still keluar tanpa henti. Siap semua, mama masuk dan duduk...duduk kena tekap dengan towel......darah still tak berhenti. Papa sibuk check jenis darah mama apa....call klinik tok mid tak angkat lagi, sebab belum 8.30 pagi.

Pukul 9 pagi baru dapat call kak ana, tanya dia.....tok mid ada kat mana.....alhamdullilah dia ada kat pantai.....mama terus ke pantai, sementara kak ana inform kat tok mid mama on the way ke sana.

Bila sampai terus ke labour room, tok mid check dia kata masih ada contraction. Dan ada infection....tak teruk sangat.....dia bagi kata dua sama ada nak stay kat hospital atau nak balik. Tentulah mama nak balik, sebab mama bf Balqish. Susu ebm ada, tapi susah jadi kelam kabut nanti. Itu sebab mama rasa contraction sepanjang 5 hari yang lepas.....sakitnya hanya allah swt yang tahu....setiap kali nak menyusu dan mengepam mesti akan terasa sakitnya selang 5 minit. Pain killer pon tak jalan.

No comments: