January 22, 2009

Kurma Kering Untuk Wanita Yang Hamil, Melahirkan & Menyusukan

Dapat info nie dari seorang kawan:

"Di dalam kurma segar terkandung hormon yang menyerupai hormone oxitosine, yang dapat membantu proses kelahiran. Prosesnya, hormone oxitosine bersatu dengan bahagian yang menerimanya, lalu terjadilah pengecutan otot secara beraturan secara perlahan-lahan, yang kemudian menimbulkan pemekaran leher rahim. Maka dengan begitu terjadilah proses kelahiran.


Pengaruh hormone oxitosine masih terus berlanjutan sesudah proses kelahiran hingga rahim mengering. Pengecutan serat-serat ototnya dan serat-seratnya yang bercabang-cabang seperti jaring, semakin bertambah. Kemudian serat-serat yang membentuk seperti jaring ini semakin mengecut dan semakin mengecil, yang secara perlahan-lahan menghentikan perdarahan dari pembuluh-pembuluh darah yang ada di sana.
.
Serat-serat otot luar yang mengelilingi saluran air susu di payudara juga mengalami pengecutan. Hal inilah yang membuat air susu menjadi melimpah, berbarengan dengan terjadinya pengecutan pada saluran air susu, sehingga proses penyusuan anak dapat berjalan dengan sempurna.
.
Kerana itulah Allah memilih buah kurma saja bagi Maryam, dari sekian banyak jenis makanan. Firman Allah, maksudnya:
.
"Maka makan, minum dan bersenang hatilah kamu. Jika kamu melihat seorang manusia, maka katakanlah, 'Sesungguhnya aku telah bernazar berpuasa untuk Rabb Yang Maha Pemurah, maka aku tidak akan berbicara dengan seorang manusia pun pada hari ini." (Maryam: 26). "

Lain-lain artikel dan cerita, klik: http://www.insan-luarbiasa.blogspot.com
.
Petikan di atas adalah dari buku 'Pengubatan & Penyembuhan Menurut Wahyu NABI' (2006) oleh Aiman Bin Abdul Fattah, Pustaka Dini.

No comments: