June 13, 2015

Asam Pedas Pantai Leka@ Pt Jawa

Hari Sabtu bergegas balik ke Muar sebab ada hal
tak bermalam sebab takut nak balik ke Cyberjaya jem hari Ahad tu
budak-budak dah nak sekolah, takut mereka penat nanti
so, balik hari sahaja, balik Cyberjaya awal dalam pukul 5 ptg
singgah makan tengahari dekat Medan Asam Pedas Pt. Jawa
lepak rumah nenek utk rest sekejap, pukul 5 ptg bertolak balik ke Cyberjaya.

kepada yang datang ke sini nak makan asam pedas Pt. Jawa
waktu malam asam pedas dekat tepi benteng tu ada beberapa kedai yang buka hingga larut malam
dekat benteng tu kedepan sket ada homestay jugak....


 selepas subuh bertolak balik ke Muar

Pantai Leka, Pt Jawa....bot-bot nelayan yg menangkap ikan
ikan-ikan naik dan dihantar ke pasar Pt. Jawa disini

 Asam Pedas Mak Pon menjadi pilihan...waktu malam deretan kedai ni ada yang bukak jugak
mana yg tutup waktu siang, mereka beroperasi waktu malam

menu semestinya ikan mayong menjadi peberet.....ikan jaket untuk atok

tapai ubi....
pisang restali yang semakin pupus.....suka pisang ni...rasanya memang lain dari yg lain

ok dah habis makan, nak balik rumah nenek



3 comments:

Sheila Adziz said...

cantik tempat tu sis... tgk makanan telak terus telan air liur... :)

paridah said...

muar dekat dgn pantai ya...pernah ke sana...tapi xsampai ke pantai lagi..nampak sedap sgt sajian makanan kat gerai situ.

fazian batrisyia said...

rasa pernah makan kat area situ...