April 15, 2015

Tikus & Anak Bulus

Kisah 2 minggu lepas 3/4/2015
masa ni tengah sibuk kemas bilik stor
untuk memindahkan barang-barang dalam tu
bilik store yang ada akan dipecahkan


tak sangka ada tikus gemok duduk dalam ni
ntah berapa lama agaknya dia tinggal kat situ
boleh tak perasan

dah habis pindahkan barang, tikus ni  masih ada dalam bilik
cepat-cepat panggil soya, dayang, hitam & LV
tapi semua tak pandai nak gigit tikus tu
mereka main kejar-kejar pulak dengan tikus tu
si hitam langsung tak berminat dengan tikus tu, dia tengok saja
si dayang main kejar-kejar
si soya pun sama main kejar-kejar dalam bilik ni
si LV cuit-cuit pipi si tikus tu
pastu tikus tu kedua-dua tangannya terangkat sambil buat muka cute
bila kena cuit-cuit
ehhhh cutelah pulak mereka ni

tikus tu pon garang jugak
tu yang buat mereka penakut agaknya
dah macam kawan-kawan pulak
dah mcm TOM & Jerry pulak gaya mereka
ini bukan kucing badan tegap yg suka menangkap tikus
ini kucing manja yg makan minumnya di suap

hehheheheheh
pertama kali tengok situasi macam ni
memang rasa pelik dan kelakar
tak berapa ambik gambar sebab banyak divideokan telatah mereka


soya tengok jerk....tak pandai dia nak terkam





4 comments:

suhailah hamid said...

Kelaka la...kalo sue lari dah..geli dgn tikus..

anajingga said...

mieja, kucing sekarang memang tak heran dengan tikus,jingga dulu dia kejar main2 je.. :)

tiga lalat said...

Salam. Hee kucing dh modern ;p

aishah nin said...

Alololo, kiutnye tikus tu berdiri atas penyodok...tak jatuh plak ehhh...hihi