December 17, 2010

Dah Dapat@Tikus

Haaaaa...mlm tadi papa dah pasang perangkap
sebab smlmkan semua makanan kering
dah pindah...jadi tak der apa dalam stor tu

sekali agaknya dia marah
dia dah geget pintu...abiss bersepah-sepah habuk kayu
buku2 dalam stor tu pon habis dia geget berkecai-kecai

adehhh letihlah nak mengemas kalaou kerja mak menti nie
nak kena bsh semua stok alas kaki, alas meja dll
pinggan mangkuk, periuk belanga, besin-besin..


malam tadi bagi mak menti makan ikan kering
sebab baunya agak kuat
mesti dia teruja
dulu pernah kasi dia buah, dia tak pandang pon...
sekali kasi ikan kering,ayam, ikan
laju jerk dia masuk...

tuuuuu....dah buang dia kat luar
dia tak tahan panas
kalaou ptg nanti dia masih hidup
kena bawak/lepaskan kat hutan....kesiann dia...

7 comments:

Normaliza said...

Eerk..geli pulak rasanya tgk tikus tu. Haha..tahniah kmieja kerana dah berjaya menangkap 'penceroboh' tu..

I want to lose weight said...

Bagi roti putih tu..
Tikus sangat suker

mirah said...

klu kat umah abah, abah rendam je tikus tu dalam longkang, terus mati. cepat sket. huhu.

saya mmg penggeli bab-bab tikus ni. walaupun final year project saya eksperimen dgn tikus hari2, huhu itu lain, sbb tikus kaler putih.. hihi

Yen said...

congrats sbb dh masuk perangkap..dulu kami penah pasang gak perangkap ni tapi anak kucing yg masuk huhu...

So Shy Lady said...

taip pkataan tikus pun dah rs geli geleman

saya pindah rumah klau ada makhluk tu haha

Mieja@Amiizaa2001 said...

LIZA:
tulahhhh dpt gak sekor, kecik jerk...allysha kata nak bela...sebb comel...papa dia kata nie bukan hamster....tikus perosak:)

ZEL:
roti pon dia suka ehhh?
blh try:)

MIRAH:
akak kesian nak bunuh, tk sampai hati....nk kena buang jauh2lah gamaknya:)

YEN:
huhuhuhu anak kucing...

SSL:
hahhahaahha akak tk geli tapi letih nak ngemas....habih dia buat kecah tu....hari tu macam ok jerk bersih, sekali dah dpt tangkap nie lagi rasa mcm dia mengamuk...sepah2kan semua brg....:)

sumimie said...

Hehehehe kesiankan..tak sampai hati nak bunuh