October 21, 2010

Allysha + Ali iQbal @Peralihan Bilik

Allysha sudah beberapa minggu, beralih kebiliknya sendiri....syukur :)
Betapa susahnya nak melentur tidur dekat bilik sendiri....

dikala rakan sebayanya
semua sudah berpisah bilik
tapi simanja allysha masih tidur sekatil dgn mama

 
Akhirnya dengan rela hati kakak allysha nak tidur kat biliknya
tak der lagi bersesak-sesak kat katil mama & papa
tak der lagi gurau senda, gelak tawa, bergaduh, menangis bersama ali + qish
sebelum tidor malam
tak der lagi tindih menindih antara mereka


mama rindu plak suasana mereka bergaduh & hilai tawa mereka
sebelum tidur malam
tapi happy jugak akhirnya allysha dengan rela hati
tidur dibiliknya sendiri



Disamping itu juga, ali mengikut sama rentak kakak icha
Ali juga sudah tidur berasingan
di awal berpisah tidur, minggu pertama
ada satu mlm tuh kejap-kejap dia masuk bilik mama
kejap-kejap patah semula kebilik kakak
ntah berapa kali ali mundar mandir
akhirnya tidur dgn mama semula
macamana dulu nak pisahkan nenen mama sangatlah susah
macam tu juga di awal tidur bersendirian

TAPI

kakak allyshalah penyelamat
bila ali tgk kakak allysha tidur berasingan
maka dia pon turut sama


tapi ada jugaklah sekali sekali ali rindu
ali tidur jugak kat bilik mama & papa

Untuk sementara ini ali tidur dekat bilik kakak dulu
Nanti kita beli katil baru utk awak yer


katil atas tu untuk Balqish bila dia besar/umur mcm abg ali
tak sesuaikan boboy campur dgn gegirl

mama terasa plak macam anak-anak mama semakin membesar
semakin meninggalkan zaman kecil/bayi
pasti mama merindui zaman kecil kalian nanti :)
 
Mama yg sangat menyayangi kamu bertiga:)
Muahhh muaahhhhh...:)

5 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

dah pandai dah anak kak mieja ni tido bilik masing²..baguslah dorang ni..rina dulu kan kak, jarang sekali nak tido dalam bilik, sorang lak tu..rina takut..adik² semua laki, kesian..

kmieja said...

RINA: oooooo penakut yer heheheheh...rina kita samalah tak der adik/kakak prmpuan, semua lelaki.

Nurul Aznil said...

Salam,

bestnya depa dah tidoq bilik sendiri...
me jgnkan tidur bilik sendiri, tidur katil asing pun Eiman meraung.

Rizziela said...

Pandai dah kakak tido snendirian kan? tapi yerlah...kitalah yg sedih sebab dah biasakan tido ramai-ramai satu katil..tiba-tiba kena berpisah...tak dapat nak dibayangkan

FA 2001 said...

SHIN: eiman tecit lagik....kalo dah pandai tido bilik asing memang tabik spring hehehhheheh...

RIZZ: tulah....dia request mlm jumaat tido bilik mama....tp setakat nie msh belum terlaksana lagi niatnya heheheh