November 26, 2015

Balqish & Orientasi Darjah 1

Hari Sabtu 21/11/2015
hari orientasi untuk balqish
ke darjah 1 tahun 2016.

seminggu sebelum hari orientasi gigihlah buat latih tubi untuk ujian streaming kelas
sediakan payung sebelum hujan
tapi hari orientasi tu tak ada ujian/peperiksaan  dijalankan
ujian akan dijalankan selepas naik ke darjah 1 (2016)
tujuan utama orientasi ini dijalankan supaya murid-murid dapat menyesesuaikan diri dengan persekitaran, guru-guru dan rakan-rakan baru.
mereka juga diberi taklimat dan dibawa kesekitar sekolah untuk kemudahan yang ada disekolah ini

yang paling comel soalan dari anak-anak kecil ini
cikgu boleh tak bawa telefon bimbit?
alahai cutenya soalan
ini yang balqish cerita kisah di dalam kelasnya

tujuan utama orientasi ini diadakan pada hari Sabtu 21/11/2015 juga
untuk melihat berapa ramai sambutan murid-murid yang hadir
sementara anak-anak berada didalam kelas, ibu bapa ada taklimat bersama Guru Besar

para ibu bapa mengambil tempat duduk masing-masing di dewan terbuka SKCJ
sementara anak-anak pergi ke darjah masing-masing

Program Hidangan Berkhasiat Disekolah (Hits) 
Program ini  pernah menjadi viral gambar-gambar makanan awal tahun lepas 2014 di siakap keli dll
untuk anak-anak darjah 1 2015, so tahun depan giliran Balqish pula.

 balqish dalam kelas

sebelum balik, sementara tunggu papa settlekan  borang makanan untuk balqish.
aqish sessi petang untuk darjah 1, so tak perlu nak beratur panjang untuk ke kantin
kalau ambik program hidangan tersebut.


8 comments:

Amanda Suria said...

yeay...aqish dah masuk darjah satu..good luck aqish

anajingga said...

kejap je kan Mieja masa berlalu, permulaan ke alam persekolahan buat balqis :)

iryanty ahamad said...

cepatnya masa berlalu..balqis dah darjah 1 tahun depan

akish ali said...

aqish dgn mama same comellll!
huaaaa tgk akish p orientasi kite yg bedebo kak..
=)

paridah said...

wah balqish dh nk masuk tahun satu ya...moga rajin belajar n berjaya di dunia n akhirat...

Rizziela said...

Haziq blm lagi orentasi

Yaati Nor said...

Zahra sekolah kat bangi thn depan Bandar Saujana Putra xde sekolah..ada yg cadangkan sekolah ni..mcm jauh je nak divert..

Cikna said...

Cepatnye orientasi diaorg, sklh Cikna cam bese la awal persekolahan baru buat, cuma prasekolah orientasi seminggu sblm hbis sesi persekolahan ritu.... Cantik kasut aqish...;-)