October 13, 2015

Petunia & Vinca

Petunia semakin membesar.
kalau tengok gambar masa mula-mula beli dulu kecik jerk
sekarang dah melampai-lampai jatuh ke bawah pokoknya

dah mula cantas dan semai ke pasu lain
benih dari biji-bijinya juga dah mula di semai, harap-harap menjadilah hendaknya anak-anak petunia yg baru

 3 pasu yg disemai ni semua campur aduk batang semaiannya....

si hitam ketika kecik. Sudah di cantas batangnya yang dah agak tua 
dan semai ke pasu baru
selepas dicantas, masih mengebang lagi pokoknya

si purple ketika kecik
sekarang dah semakin besar
ini jugak dah kena cantas

si pink belang ketika kecik

selepas dicantas sikit demi sikit...moga berkembang lagi hendaknya

pink belang dan purple satu kaler

Vinca

bunga pink bulat-bulat ini bernama vinca, dah bersalin bunga baru
hari tu balik ke kampung masa raya haji, bunga-bunganya habis luruh

si paku pakis, sebelah tu tak tau apa id namanya..


9 comments:

paridah said...

cantiknya petunia aneka warna..

Bunda_nora said...

Cantek...macam2 warna...

Salam Maal Hijrah...

Fiza Rahman said...

Cantiknya pokok belang pink tu kak.

SEO Expert Pakistan said...

what a cool photo.Excellent working
http://www.auratrends.co.uk/
http://grabbit.com.pk/

tiga lalat said...

rajinnyer., ;p

hainom OKje said...

Cantiknya bunga tu Amizaa....tp tak tau nak gantung kat mana kalau kat rumah okje ni hihi...

IbuNoey said...

wah,bestnya boleh tanam bunga.kalau kat rumah IbuNoey,memang tak dapatlah nak tanam bunga.rumah flat kan.

LYAfrina said...

Waa..cantik sgt.. simple n sdp mata memandang..

adianiez AIDA said...

frankly speaking, aida sgt suka bunga gantung-gantung ni.
just now takde tempat. and x sesuai sebeno nyer.
umah baru nanti in shaa Allah.
sgt nak hias laman dgn bunga gantung-gantung ni :)