September 8, 2015

Tanam Pokok Rambutan

Beli pokok rambutan ni rasa dah hampir 2 minggu
terlupa nak beli tanah hitam
itu sebab asyik tertangguh-tangguh untuk menanamnya
hari Ahad tengok pokoknya dah start layu
cepat-cepat menanamnya
kalau tidak memang arwahlah pokok rambutan ni..

Tarikh Menanam: Ahad 6/9/2015


cuaca sangat panas, tanah pun sangat kering

harap-harap dapat membesar dan berbuah, amin

8 comments:

Amanda Suria said...

SA ari tu dah korbankan pokok mangga..hehehe...mengada nak tanam depan umah..tapi Majlis Perbandaran x bagi buang pokok yang sedia ada..kalau buang dia saman...phuii..dah la takde tempat..nak tanam celah mana plak kan

paridah said...

rambutan ni ada sepokok pun dh xtermakan buahnya kalau dia berbuah...mula2 ni siramlah selalu agar elok segar. bila akar dh kejap dlm tanah xperlu siram selalu dah...

iryanty ahamad said...

macam pokok yan kat rumah :-(( lambat tanam dah mati..

Mirabeads azi said...

tak lama lagi boleh makan rambutan

fazian batrisyia said...

yg ni rambutan budak sekolah ke kak? sedap rambutan tu kan...tapi mana dpt nama tu...
dkt dgn tingkap tu...esok pokok dah besar boleh petik drp tingkap aje...he..he...he

hainom OKje said...

Mcm tanam dekat sangat dengan rumah jee Amizaa. Kang besar nanti boleh petik dari tingkap....best jugakkan hihi...

adianiez AIDA said...

in shaa Allah.
nanti boleh makan buahnya :)

TukangKebun said...

Salam Kak Mieja.

Rambutan jenis apa tanam kali ini.
Rambutan gading?
Rambutan sekolah?