July 8, 2015

Diary Ramadhan 2015@ Hari Ke-21

Berpuasa hari ke -21
Ali iqbal kata kenapa berpuasa rasa haus/dahaga sangat?
ali tak lapar pun, tapi ali dahaga sangat.....
hari ni ali tak sabar nak tunggu waktu berbuka puasa, dahaga sangat katanya
cuaca panas  pon ya jugak, selalunya balik melepek tidur
hari ni siap naik basikal jalan-jalan lagi
memanglah rasa dahaga

yang paling kelakar, dia kata kawan-kawan yang tinggal dekat Puchong semua berbuka jam 6 petang
macam ni lebih baik Ali duduk Puchong boleh berbuka puasa jam 6 petang
hati dah mengeletek geli hati nak ketawa
mama tengok papa, papa tengok mama
allysha kata itu tak puasa, mana ada org berbuka jam 6 petang
kami biarkan kisah berbuka puasa jam 6 petang berlalu pergi begitu sahaja
sebab masa tu papa dah angkat tangan berdoa untuk berbuka puasa




jiran bagi lemang, tapi mereka bertiga ni bukan jenis makan lemang, semua pandang jerk....alahai.....
Goreng jejari nugget

  menu nasi putih, siakap stim, sardine homemade kegemaran ali iqbal,
 telor dadar, sayur campur & Pekasam

budak kecik nie tayang gigi baru...gigi raya 


3 comments:

Sofu Hashim said...

ohhh lemang...sedapnya mieja
ikan stim fav anakanda sofu yg sulong juga

Azlinda Azman said...

sedapnya..nak sket ;)

www.azlindaalin.com

hainom OKje said...

Siannya Ali menahan haus. Mmg panas cuaca sekarang ni. Kita ni pun separuh hati gaklah menahan haus, inikan lagi budak kecik....