July 27, 2015

Anak Bulus


hilang mood bila satu persatu anak-anak bulus mati kena serang anjing
sedih sangat
semakin melampau anjing-anjing liar ni sehingga berani masuk kedalam kawasan rumah kami
sakitnya entah macamanalah anak-anak bulus kena gigit beramai-ramai :(
sedar-sedar satu persatu hilang

yang jumpa mayatnya hanyalah sour dan sweet
hari tu kami ingatkan Soya yang mati digigit anjing
rupa-rupanya itu adalah mayat sour
petang tu tiba-tiba Soya balik ke rumah, syukur sangat Soya masih dipanjangkan umur

yang tinggal:
Prada & Oyi
Dayang
Hitam
Soya

selepas kejadian Sour mati digigit anjing, sebelum raya kami hantar Prada & Oyi balik ke Muar sekejap. Semalam barulah ambik semula budak dua ni...tapi bila kami sampai rumah terasa rumah sunyi, mereka semua tak ada yang sambut kami pulang....selalunya mereka akan sambut kami sambil berlari-lari kearah kami......kami syak ada benda yg tak baik dah berlaku, sah tekaan kami....sweet mati dibelakang sehinggakan ususnya habis terburai....mama kutip dan bungkuskan dia dengan kain, malam td jugak kami tanam.....Mama LV juga hilang.....Oyen juga Hilang :( Kesilapan besar tak hantar sweet dan oyen balik kampung sama ....

kami syak anjing-anjing ni masuk melalui lubang-lubang pagar batu tu...ini memang dah melampau menceroboh masuk kedalam rumah. masih terfikir-fikir jugak macamanalah anjing-anjing tu boleh bolos masuk lalu lubang-lubang tu.....jem otak memikirkannya......


8 comments:

imm hassan said...

ngerinya dengar..imm kalau nampak anjing liar ke, bertuan ke, mmg lari jauh2..takut hoho

paridah said...

kesiannya anak2 bulus comel jadi mangsa anjing...

adianiez AIDA said...

alahai sayang nyer :(
sedih!
kakak aida kalu nak kemana-mana, anta kucing2 dia ke nursery.

suhailah hamid said...

kene buat reort kot akk spy anjing liar tu ditangkap

♥TheOnlyFarah♥ said...

ala sedihnya.. buat report jer.. kalau dibiarkan berterusan, nanti habis semua kucing2 mati dikerjakan...

Bunda a.k.a KN said...

Kesiannya...Bunda memang takut anjing...bila nampak jauh lagi dah kecut...

TukangKebun said...

Anjing liar slim Kak Mieja.
Boleh muat masuk dalam lubang tembok tu.

LYAfrina said...

alahai..sedihkan..faham sgt rasa sedih tu..sbb kucing2 lya lak byk jd mgsa biawak..