April 30, 2015

Telor Pindang

Sebelum bercuti lama ke kampung
menyiapkan telor pindang
Bermula dari semalam bussy membuat telor pindang
untuk 'goodies bag' kenduri anak buah di Kedah hujung minggu nanti
merebus dalam 250 biji

1st sebelum merebus, kena cuci dahulu. 
 siap semua rempah ratus
1st batch siap merebus &siap angkat. Belum sempat nak lap lagi...terus masuk dalam bekas
geram dengan si Dayang, dia main kuis-kuis telor yang atas tu habis pecah...dah rugi beberapa biji



7 comments:

sumysya said...

ce ajar resepi cane nk wat telur pindang tu..

Kakzakie said...

Kalau kami di JB ni Miza memang sinonom sgt telur pindang ni. Asal ada kenduri aje mesti ada telur pindang...

paridah said...

banyaknya telor pindang..sedap tu..xpernah buat lagi.

mama 3farhanah said...

Lamanya tak makan telur pindang ni.
Sedapa tapi cara nak sediakan tu macam remeh ja

iryanty ahamad said...

sedapnya telur pindang....minta 3 biji :-))

anajingga said...

kali pertama kak ana tahu prosesnya mieja, tapi suka gak makan telur pindang ni, rasa herba kan :)

Kathy R'bain said...

banyaknya telur pindang sampai 250 biji sis..