December 10, 2014

Kisah Anak Bulus Minggu Ini

dah beberapa hari soya tak balik, bila dapat lepas memang harus dia lupa rumah dia
tiba-tiba malam td dia balik ikut tingkap dapur


ya ampun, teruk sangat ko oya.....selupat muka....bulu kotor ya rabbi.....
tak tahan tgk dia kotor, memang tak boleh tunggu siang....mandikan jugak malam-malam
coreng sana sini...bulu warna putih, memang cepat kotor.
Lepas habis mengemas dapur, terus mandikan budak soya nie...
lama jugak memberus....tak hilang jugak hitam-hitam dekat badan...ekor....dahi....
dah jalan berhari-hari mesti kutu melekat..mula-mula mandikan dengan ubat kutu, lepas tu baru mandi dengan syampoo..dah rasa oya mengigil sejuk baru berhenti....bilas dan lap sampai kering.....

masa ni dah mengigil sejuk...tuyus jerk badan dak oya nie...

dak hitam pulak selsema dah beberapa hari, asalnya kena hujan.
masa tu hujan lebat, masa tu kami baru sampai rumah tengok dia depan pintu & dah basah kuyup
dak hitam ni memang tak tahan dengan cuaca
mesti akan kena selsema teruk sampai bersin-bersih, hingus pun warna hijau....
anak dah besar-besar sikit ni, dah kurang masalah dengan sakit demam tapi
anak bulus nie boleh tahan jugak sakit demamnya
nak bagi makan ubat dia memang juaralah....tk suka makan ubat...jenuh pegang kaki tangan.....

Ini kawan bermain bergaduh dak aqish....dah puas suka-suka main dengan elsa, nanti tiba-tiba gaduh pulak.....nak tergelak tgk gelagat mereka. Budak paling susah makan ubat jugak, habis kena geget dengan elsa ni.....sangatlah aktif risau takut terjadi tragedi hitam seperti Mei Mei dulu...kisahnya ada SINI dan SINI

 aqish & elsa


petang semalam, ada macam-macam anak kucing datang rumah, semuanya yang datang tak pernah nampak sebelum ni...kucing ni kepala dia telenglah...alahai siannya.....cacat pulak kepalanya, senget. Bila berjalan pun kepalanya memang senget.

18 comments:

Kayu Manis said...

pergi, manalh soya tukn...
tk hengat nk blik... pndai plk dia blik ye.. kucing mk mertua tk blik2...sedih org tua tu...

Kakcik Nur said...

Kucing pun kita sayang, bagaimana agaknya ada yang tergamak membuang anak... :(

Amanda Suria said...

pandai je kucing tu mandi eh...

anajingga said...

Oya buat part time kat bengkel kut..hehe rumah kak ana pun Mieja 6 ekor itam2 dtg ikut pintu blkg satu ibu 5 anak semua black widow hehe..bg makan jelah.. :)

εïзmummyHazaεïз said...

Alololo kot senyap ke soya bila mandi ye kak mieja.... Comel. Tetiba rindu anak bulus haza... Xterbuka lagi hati nak cari pengganti

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Wangi ler Soya tu... Hehe ^-^

paridah said...

comel2 bulus amiiza...

Zaitun said...

Senangnya mandikan soya tak lompat2 pun.

Kathy R'bain said...

Alolo..cian miaw..

Kathy R'bain said...

Alolo..cian miaw..

TukangKebun said...

Wah dok diam je kasi mandi baiknya.

Sha Nikitasakura said...

Byk kucing qkak..murah rezeki akak..
Uit..Soya..jgn mandi malm2 nt paru2 berair..hihu..

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Alaaa ciannya..kucing tue mmg cacat ke org langgar..huhuhu

mardiana said...

wat lek wat peace je muka soya bila mandi. hahaha.

Nora Karim said...

Soya mesti dah jalan2 merata... cuci mata la kot ye... heheh

LYAfrina said...

hihi.. biasalah usia ni..
teringin mencari teman kot ni

Fiza Rahman said...

Elok jer mandi yer kak. Tak lari plak dia. Comelnya elsa. Kesian tgk kucing teleng tu.

Maria Firdz said...

comelnya yg warna hitam tu... hehe... mmg suka sgt kucing hitam...