November 7, 2014

Kuliah Jumaat

Nak kongsi kuliah pagi tadi bersama Uztazah Rafizah,
tertarik dengan salah satu kata-kata@ceramah beliau

Rasullah SWT berkata:
"Ramai wanita yang akan masuk api neraka kerana mereka suka berkata yang tidak baik, mengumpat dan sebagainya"

Nauzubillah, moga kita dijauhkan dari golongan itu.

Uztazah Rafizah, penceramah bebas untuk Negeri Selangor.


Dan satu lagi:

"Di Akhirat nanti, anak-anak perempuan yang ditanam hidup-hidup ketika zaman jahiliah, mereka akan mempersoalkan kpd yg bertanggungjawab membunuhnya, mengapa mereka di bunuh hidup-hidup"

para hadirin yang hadir ke majlis ilmu.


19 comments:

εïзmummyHazaεïз said...

Kalau la tempat haza ni ade kuliah2 macam ni... Beat sgt2 klu dapat bawak mak tu..

Myra Jay said...

Sama2 kita jaga tutur kata kita..

Kakzakie said...

Dulu jahil ditanam hidup-hidup, sekarang berilmu dibuang hidup-hidup. Jadi tanggungjawab masyarakat dah.. takut kakak bila bincang hal ini..

Dulu susah nak dengar tazkirah boleh kata tak tahu sekarang sana-sini ada majlis ilmu. Kena kurangkan jumlah wanita di neraka - takut yg ini juga lebih-lebih lagi.

shalimar yusof said...

Tq...hati kena kuat..kadg tgk kwn2 duk gosip..xpe la klu mmber tak ajk join pon,,dpt selmt diri drpd ngumpat2 ni..

Nao Mei said...

Ya Allah...minta2 kita tidak sebahagian tu kan akak....doakan yang terbaik.insyaAllah...

SSulieana said...

Aduhai lemahnya iman kaum hawa kan...Inshaallah sama2 lah kita perbaiki diri aminnn

Kakak Norihan said...

takutnya

minta pengakhiran hidup ni dgn kebaikan je..

ishamizu said...

Tq for sharing ..mmg byk nak kene jaga dan tahan sbg perempuanni kan..takpe kita cuba sama2 in shaa Allah :)

Bunda a.k.a KN said...

Allahuakbar,

begitulah kita kaum wanita dizaman jahiliah dulu...tiada tempat disisi manusia ...

Kini kita bangkit..walau tak sama taraf kaum lelaki, sekurang2nya kita dimuliakan disisi Allah..

❤Kamsiah❤ said...

salam kenal & follow sini..":)

mama 3farhanah said...

semoga kita dijauhkan dari sikap yang tak elok ni

Zaitun said...

Kadang2 bila tengok ada yang bergosip nak perbetulkan tapi siapalah kita. Apa yang boleh dilakukan jauhkan diri dan minta dengan Allah supaya dikuatkan iman.

Kathy R'bain said...

mohon kita di jauhkan dari golongan ini...

Cik Iman said...

nauzubillah

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

kat tempat saya ada juga kuliah macam nie...tapi balik2 org yg sama je yg dtg..

hainom OKje said...

Terima kasih berkongsi ilmu Amizaa.....
Pompuan ni senang masuk syurga dan senang jugak masuk neraka.... Takutnya lahaiii...

TukangKebun said...

Bagus juga sekali sekala luang masa hadir kuliah.
Biasanya hubby rajin pergi solat jemaah di masjid di kampung ini nanti dengar kuliah lepas sembahyang akan bercerita dekat tukang kebun apa yang dipelajarinya.

nurbijen said...

Bagus ada pengisian rohani mcm ni...

LYAfrina said...

muhasabah diri...
bestnyer blpeluang join kuliah agama camni