November 14, 2014

Kisah Ali Iqbal & Pinggan Makannya

kisah ali yang buat kami berdua terkejut sekejap
balik dari Larian Hijau agak lewat jugak
Allysha tak balik lagi masa nie
so, balik rumah mandi manda & solat
baru pergi lunch dekat Mat Ayam Kampung, dekat Cyberjaya jugak

lepas habis makan
ali cakap....dah...dah...dah....
lepas tu dia terus bangun dan bawak pinggan
kami berdua terkejut tgk dia spontan bangun & bawak pinggan

terus tanya kat dia:

mama: ali nak pergi mana nie?
ali: nak basuh pingganlah
mama: haa....nak basuh pinggan? kenapa? kan kita kat kedailah
ali: ehhhhhhhh terus dia ketawa besar....ali lupalah....ali ingat kat rumah
kami berdua terus ketawa....




17 comments:

imm said...

heheh bagus betul ali ye..imm pun tengah latih anak imm letak pinggan dalam sink lepas makan..:)

Kakzakie said...

Hihi... itulah sebab dah terbiasa di rumah yg berdisiplin Ali dah terlupa:)

Sofu Hashim said...

alahai ali..:)
tapi kalu dah biasa memang kadang-kadang jd mcm ni kan kak mieja

paridah said...

salam jumaat amiiza d jd kebiasaan sammpai terlupa dimana berada ya...

Kayu Manis said...

tu dia sampai terbawa2 sikap yg baik lgi murni tu..

good..

Mama Myja said...

Ahaahah, anak mamamyja pon pernah macam tu. hum, thanks kak miejah follow kita.

Kathy R'bain said...

Rajin la ali..terbaik..

Zaitun said...

Pandai amiizaa didik anak, kecik lagi dah tahu tanggung jawab alhamdulillah.

mama 3farhanah said...

Kalau dah terbiasa, kat mana pun akan buay gitu. Gud boy la Ali.=)

SSulieana said...

hiks...ala kalau basuh pinggan mana tau tokey kedai bg diskaun...hihi good boy!

anajingga said...

alamak ..kesian ali, rajin betul lah..good boy hehe :)

babYpose said...

haha comelnya, terbiasa tu..pandai Ali. jom k Amiizza, saya pun terpaksa tak jadi pemaluss :)

εïзmummyHazaεïз said...

Haihhh rajin betoi.. Menantu sape lah ni... Ehhh hahhaha

TukangKebun said...

Penat ke sampai terlupa.
Habit yang bagus tu.

Rosmawati Ahmad said...

salam perkenalan

hainom OKje said...

Amboi Ali....rajin tu sampai ke kedai yer haha....senang tukang kedai tu tau .... Benda yg biasa buat dah jadi kebiasaan kan.....

LYAfrina said...

haha.. ni mesti terbiasa kat rmh lepas makan basuh sendri.. tp baguslah dah pupuk sikap ni dari kecik