October 24, 2014

Santai @Tanjung Emas

Santai petang di Tanjung Emas.
Anak-anak perempuan semua sibuk ajak berjalan...

Layan gambar sepetang di Tanjung Emas.

Jalan ke Tanjung banyak berubah, pening tengok macam tak organise sangat...
Jeti Tanjung Emas utk mereka yang nak bersiar meronda sepanjang sungai muo.
bot yang membawa mereka Ronda sungai Muo...
Balqish
Gerai-gerai sekitar Tanjung Emas. Baru tau yg rojak muo ada tempe, tapi saya tak suka makan rojak....:)
Ramai jugak org Kat sini...
Mee siput muo 
Layan aqish main Taman dekat sini.
Dari kecil sampai dah ada anak Taman ni memang menjadi tumpuan orang ramai...
aqish paling terror Main buaiaan tu....ali pon kalah....
Papa tak advise Ali utk bergayut sebab tak warm up takut sakit bdn pulak....
Sebelum balik singgah makan sate
Muo dulu....muo masih banyak bangunan lama.....bangunan klasik....
Jalan dekat kaki Lima menuju Kedai sate..
Org muo makan sate waktu breakfast jugak tau..
Tak bagus amalkan...nanti dpt penyakit jantung pulak kan? Pagi-pagi makan sate
Sate ayam Dan daging ..saya tak makan ayam so makan sate daging sahaja..
Ok, dah siap makan, masa utk balik Rumah Nenek...

Selamat menyambut maal hijrah...selamat tahun baru 1436H. 

10 comments:

suka suka said...

Salam maal hijrah Miza.. nostalgia la breakfast makan sate di bandar Muo ni.. kebetulan masa tu TPM dlm sesi lawatan ke Bandar Muo

paridah said...

salam maal hijrah amiiza...kak pernah ke muar lama dulu...

paridah said...

salam maal hijrah amiiza...

babYpose said...

menarik juga tempatnya, salam maal hijrah :)

Kathy R'bain said...

jom layan sate kat kota tinggi pula..

nadia rashid said...

Salam maal hijrah,
Dulu kalau ke muar mesti cari kopi 434...meriah di tanjung emas tu...

TukangKebun said...

Salam Maal Hijrah,

Lama tak pergi Muar.

Tengok semuanya rasa mengidam nak makan pula hehehe...nasib tak pregnant.

Kakak Norihan said...

salam maal hijrah amizza

Amanda Suria said...

Lamanya x balik rumah adik kat Muar...selalu jugak lepak TG emas tuh....anak2 la suka duk main mainan...

LYAfrina said...

manfaatkn seoenuhnya xtvt utk ank2