October 16, 2014

Rabu@Gelagat Anak Bulus

tengok muka dak oyen santai kat tembok tu
kesian pulak dengan budak-budak putih yg dok dalam cage

adik beradik oyen memang lepas tak simpan dalam cage

sebelum senja aktiviti anak beranak memang suka duduk kat luar
rutin harian tengok anak bulus, bersihkan cage,  cabut rumput, bakar sampah,
tgk pokok-pokok yg tak seberapa tu
ali-aqish ronda-ronda naik basikal & ke play ground


tengok muka budak bertiga soya-soyi dan lilo kesian pulak
duduk dalam cage seharian, mesti stress tak dapat lepas
bukak pintu cage, mula-mula lilo terlepas
terus dia melompat keluar
lepas tu si soya
dak soyi jerk yg tinggal dalam cage sebab dia penakut
bawak masuk dalam rumah
Soya & Lilo lari sana sini suka dapat lepas
landing kat sini pulak LV nie...papa sibuk cangkul tanah....dia pergi dok kat situ....
kais-kais membuat  onar disitu....

SOYA jalan-jalan depan rumah

ada bodyguard belakang tu ngikut
tiba-tiba naik pokok plak.....peberet soya ni memanjat pokok
dah naik tak boleh turun....haaa doklah ataih tu...papa tak mo tolong...
hari dah senja...." aqish kata: meh turun oya, kakak tadah tangan.....cepat" aqish kalau dengan anak bulus dia memang suka bahasakan diri dia kakak ...
dah penat jalan kat luar, pandai pon balik umah dah malam- LILO-
tapak kaki kotorlah banyak jalan petang tadi...
port dak Lilo nie mesti lepak kat bilik Allysha....
gang dengan allysha....kalau masuk bilik mama dia akan buat onar, kalau tak bagi keluar rumah....proteslah tu kan...
peberet dia suka makan rambut org hahhahahha.....mengempeng rambut si allysha....
Dak SOYI yg mukanya sentiasa masam, tak pernah senyum - mereka adik beradik mak ayahnya mata juling nasib tak turun kat depa.....
misai punyalah panjang.....gerammmmmm....
suka sangat kalau dapat masuk rumah.....


26 comments:

sud@is said...

Gebu gebusnya berempat tu gerammm..makan apa ikan ya...

Fiza Rahman said...

Comel jer memasing ☺

Ezra Meza said...

banyakkkkkkknya kucing hahaha kita pun suka kucing. dulu ada lebih dri 20 ekor sekali gus. Lepastu bg kat org. sekarang tinggal 5 ekor je.

Yati said...

Cantiknya anak-anak bulus Amiizaa. Macam kenal je persekitaran rumah tu. Macam kat Seri Iskandar, Perak. Kalau salah, maafkan yati ye. :)

ishamizu said...

Salam

Comelnya. Anak2 sy suka tengok ur cats :)

Lynn Hamzah said...

alahai comeynya kucing...anak anak lynn suka kucing...tapi tang nak bela tu belum terfikir lagi...

Normala Saad said...

Eii..come2nya kucing...sebiji gelagat mcm kucing kat yan sekor kat rumah. Suka gigit kepala dan makan rambut..

Kakak Norihan said...

super cutelah kucing2 ni...

blum tgok gmbar bca tulisan tu..ingatkan anak2 tuan blog..

knor tinggal di gombak

DzuHata said...

geramnyerrrrr tgk kucing2 akak.. kita ada 5 ekor yang belum cerai susu.. taktau nak letak nama apa dah hihi

monalita mansor said...

ala nomey2...kalau acik dekat siap korang acik gomol2 tak lepas2

Khadeejah Hasmad said...

Comel-comelnya!!

TukangKebun said...

Dak oyen tu sebijik macam tiggerlah.

mama ka0ri said...

Seronok tengok mereka...teringat kat kucing kikiloki kami...sedihnya...

Thanks sudi singgah blog kita..:)

paridah said...

comel2 semuanya meow amiiza..soya yg putih melepak mcm susu soya..

Kakzakie said...

Beruntunglah tiga-tiga tu ramai yg sayang dan beri perhatian. Itu yg tambah manja..

AMIIZAA said...

sud@is: Dia org makan kibbles jerk, nak bagi makan ikan takut depa noti:)

Fiza: heheheheheh msg2 tau dah nama bila panggil...

EZra: yeahhh boleh gang dengan kak mieja, sblm nie ada 13 ekor. 6ekor dah bagi dekat mak kat kg:)

Yati: mieja dekat Cyberjaya, Selangor :)

Isha: tolong wakilkan kiss anak2 isha yg cute tu:):)

Lyn: anak2 memang suka dgn kucing,tu yg cair maknya...

Kak Mala: kak nak tgk kucing akak mesti comei:)

Kak Nor:hahhahah mcm anak ramaikan tgk tajuk...

Kak Mona: :):)

TK: aahhlah kan semlam tiger ada possing kat kebun TK :)

Mama Koari: huhuhuhu kucing koari hilang ke?

Kak Dah: TQ :)

Kak Zakie: depa tu macam anak2 jugak...makan memilih, beli kibbles tak kena dengan tekak depa, depa tak mo makan....

Khadeeja: tq:)

Rozy said...

membalas kunjungan kak mijaaa...
comey comey betoi kucing kak mijaaaa....

Adila Ismail said...

comelllnya kucing2 ittewwwww....

Umie Sapidah said...

bersihnya kucing... nama diorg pun unik.. umie takut kucing..

Dkna Abza said...

paling takut tengok kucing atas pokok sebab duk fikir dia jatuh ke bawah..

nadia rashid said...

Comel-comel semua nya..Nama pun kiut soya soyi

LYAfrina said...

Alahaii.. geram tgk. Semua comel2 ni. Lya pom ade gak bela kucing

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Tinggi soya panjat pokok yer... Kucing zumal takut tempat tinggi. Kalau die panjat gak mesti tak tau turun ^_^

Ina Hashim said...

bestnya boleh bela kucing...anak2 akak minat kucing tapi Alysha terlalu alergik dgn kucing....duduk sebelah kucing pon walau x bersentuh dah boleh buatkan muka dan badan dia naik bengkak2 merah dan gatal huhu

ct aju said...

comelllllllnya anak2 bulus akak....geram tgk...noti2...salam kenal dari ct..

fazianbatrisyia said...

Now da x bela kucing. Tgk kakak2 punya je. best kalau dpt yg bijak2 tu. kalau yg notty tu...nyampah dibuatnya. bersabar aje