October 14, 2014

Ahad@ Tugu Peringatan Negara Malaysia

Hari Ahad melawat  Tugu Peringatan Negara
Mereka bertiga belum pernah datang kesini
nak bawak mereka kesini masa kecik-kecik rasa macam rugi jerk
mereka belum memahami sejarah Malaysia
sekarang dah sekolah barulah mereka faham apa itu sejarah
kenapa tugu peringatan negara ini dibina

Layan gambar dekat sini:

Dipintu masuk, Tourism Malaysia kena cantikkan lagi tempat ini sebagai tarikan pelancong.
 Nama-nama yg gugur dimedan perang ada tercatat disini
Allysha
OK, semua baca kenapa Tugu Negara ini ditubuhkan. Barulah boleh faham bila datang kesini....
masuk ke tugu negara, cuaca dah semakin mendung
dari arah belakang
posing sket :)
mama & allysha
 nak balik, dah gerimis
aqish dah laju turun kebawah...bahaya betul budak kecik nie....
allysha
balqish....dia geram tgk air kat bawah tu...emmm...belajar meniti...
budak kecik nie dah start buat perangai dia tak nak pakai seliper, dia suruh dukung. Bila allysha dukung dia cakap ' kenapa kakak tak dukung adik masa kecik-kecik? jawapan allysha sebab adik berat....." suka sekejap kena dukung dengan kakak..
ok balik, hari nak hujan...


11 comments:

akish ali said...

mama awet mude sgt tau...
hihihihi

Normala Saad said...

jangan kata budak2...kak ( makcik? ) yang dak bercucu ni pun belum pernah melawat tugu negara.

monalita mansor said...

tajuknya memperingati yang terkorban, tapi nama yg kat tugu tu entah sapa umatnya.

btw...dah umur 40 baru sampai tugu ni...entah berapa kali sesat hahaha...

anajingga said...

lama juga kak ana tak ke sini dah, cantik ambil gambar kat sini kan :)

nurbijen said...

saya pun belum pernah ke sana..

Myra Jay said...

Cantik pemnadangan.. mungkin sebab cuaca mendung kan.. :)

Myra Jay said...

Cantik pemnadangan.. mungkin sebab cuaca mendung kan.. :)

sud@is said...

jalan2 hari minggu ya, biar budak2 kenal sejarah negara..

aizamia3 said...

Tak pernah lagi bawa anak-anak ke situ..
Moga ada kelapangan lepas ni nak bawak dorang ke situ.

DzuHata said...

saya pun belum pernah sampai lagi tugu negara kak (sedih ko noks) huhu

Sha Nikitasakura said...

Last g tugu negara masa darjah 4..rombongan sekolah..ofis lama dekat je dgn tugu negara,tp xpnah singgah..