October 16, 2014

Adenium

Belek-belek adenium petang semalam
rasanya dah lebih 2 minggu bunganya tak kembang-kembang
terbantut ker? pelik jugak...

 dah 2 minggu bunganya tak berkembang, kuncup jerk...

mahalnya pokok adenium nie kat nesery sekarang. Adenium nie tanam masa kat rumah lama...tinggal 3 pokok jerk yg masih hidup, yang lain semua dah arwah....
yang nie elok kembang tak cacat mcm yg kat sebelah tu :)


5 comments:

Fiza Rahman said...

Malu nak kembang kot kak...hehehe...Cantik bunga yg kembang tu.

Kakzakie said...

Pokok ni tak berbunga pun dah cantik apalagi kalau berbunga. Kakak suka daun dia kilat dan keras. Tapi betul nak berbunga susah. Bila dah berbunga tak berenti tapi kan.. tengok tu kuntum kecik dah nak menyusul keluar..

Kakak Norihan said...

jeolusnya knor ...kita sekangkang ..eh sepasu tanh pun tak ada tau

TukangKebun said...

BUnga Kemboja Cina hari tu kena teruk di orkid buat colony kat dia. Baru dicabut semua bulan lepas.
Batu-batu tu untuk elak kucing dari kais-kais tanah ke?

LYAfrina said...

Tp ttp conel walau kuncup camtu