September 18, 2014

Bila Anak Bulus Selsema

kalau dulu bila musim@ cuaca tidak menentu pastinya anak-anak yang tak sihat
batuk, selsema & demam ketika zaman kecil mereka

tapi sekarang situasinya berbeza bila tiba musim @ cuaca tak menentu
sekejap hujan, sekejap panas
anak-anak bulus mudah dijangkiti selsema & bersin
dah dekat seminggu jugaklah mereka berempat berhingus

lastweek tak sempat nak bagi vitamin sebab allysha pon masih bussy dengan UPSR
so, this week dah free sikit
maka memang tugasan allysha adalah memberi vitamin/ubat kepada setiap anak bulus
apabila mereka tak sihat

mari kita lihat gelagat 4 beradik nie
Atam, Oyen, Tommy & LV

tengok tu keluar hinggus, atam bersin terus keluar hingus... (sorry kalau ada yg tergeli, sebab ramai rakan-rakan yg tak pernah tengok anak-anak bulus selsema) paling teruk si atam nie...berhingus...bersin.....mungkin sebab berembun malam...malam-malam mereka berempat nie suka main-main kat luar.....


paling susah nak bagi makan vitamin budak atam nie...dia belum makan, dia dah meronta-ronta nak lari....keraskan badan lagi....emmmmm mcm budak :)

Ini LV, agak senang nak bagi dia makan vitamin :)
dulu mama ko org senang aja nak makan vitamin, bila bagi kat pinggan terus ambik makan tak payah susah-susah nak pegang kaki tangan

dah siap....yeahhhh boleh main dalam kotak :)

mereka berempat - LV, Tommy, Oyen & Atam
konon nak photoshoot dalam kotak tapi kejap aja dah bertempiaran keluar dari kotak.....:)

7 comments:

Seharum Doa Bonda said...

semoga anak bulus cepat sembuh. musim tak menentu camtu la ...

Mummy Rose said...

Salam singgah dan follow sini #484...
Terima kasih sudi follow saya http://chocowrappergift.blogspot.com/

irdina ilham said...

Rajinnya bela cik bulus... moga cepat sembuh ye

tenku butang said...

alahaaiii semua cumey2 dok dalam kotak tuu

Kakzakie said...

Ada nama ada LV kenapa yg lain tak bagi aje nama Gucci, MK, Vinci hihi...
Untung kucing tu ada yg sayang.

AMIIZAA said...

As salams, tq yg mendoakan :):)

Kak zakie: yg betina jerk bg nama LV & Channel (Channel dah mati kena langgar) Jantan: Atam,Tommy & Oyen.Hehheheh gigihkan....

Umie Sapidah said...

kalau umie tgk kuching.. mesti bulu roma naik..kalau kuching berdiri kat sebelah kaki umie pun umie takut...