April 19, 2012

Lempeng Kelapa

Minum pagi
sekeping lempeng kelapa & teh tarik
 

terasa kenyang
ada balance suku, dah tak boleh nak masuk
Alhamdullilah, kenyang!



kalau dulu masa menyusukan balqish
selalu pikir makan, makanan yg banyakkan air susu
tapi bila mama dah tak mengepam
cuma menyusukan direct sahaja

mama ambil berat
setiap pemakanan yg perlu diambil
mama mesti ambil kira dulu
ada apa dalam kandungan makanan itu
mesti kurang minyak, kurang lemak

berapa banyak nasi yg perlu di ambil juga wajib diambil kira

usia semakin meniti ke pertengahan 30-an
setiap sudut perlu dijaga
sayangi diri kita :)


selingan hari khamis :)
Motto mama: Jaga badan, Jaga Kesihatan Untuk Hari Tua

11 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam, sedapnya lempeng kelapa.. kalau saya memang tak cukup sekeping..

fazian.batrisyia said...

Sy suka lempeng kelapa..sedap tu.

Yaati Nor said...

saya pon kena bertaubat la pasal makan nie..saya bedal je semua makanan..huhuhuhu

r|nA @ ja|j|na said...

bagusnye kak mieja ni, amik bert pasal kandugan makanan..kalau rina, main belasah aje..tak bgus kan?

lia said...

sedap kak lempeng kelapa... cicah dgn sambal ikan bilis he3

nur said...

terima kasih kak mija meningatkan saya utk jaga makan... betul la, bila umur meniti 30 ni, kena pandai jaga makan :)

Mommie Eqal said...

sedap2... dah lama tak makan ni... nyaman nyer..

Mommie Eqal said...

sedap2... dah lama tak mangan ini... huhhhuuu... nyaman nyer...

~CanaryGalapagos~ said...

akak orang jawa ker..saya orang jawa ..selal orang jawa yang ska makan lempeng kelapa...hehe mak sya cakap lah...

εïз mummyHaza εïз said...

motto kmieja besttttt

Anonymous said...

salam kak...ble tinggalkan no fon ke email sy :mutaqabbir@yahoo.com...sy nak contact akak,nk tanya pasal BF..tq kak....zura,jln ipoh,kl