February 17, 2012

Kucing & Jari 6

Hari isnin, allysha bertanya

allysha: ' mama, jari kucing ada brp?'
mama : alamak tk pastilah...kena call atuk tanya

allysha: mama.....jari kucing dekat sekolah ichaa ada 6 jari ma...
mama: ya ker? biasalah tu jari kucing ada 6...(ayat punyalah kan nak sedapkan hati ichaa)


Hari selasa, mama tunggu allysha dekat kantin sekolah
sekali mama ternampak kucing hitam putih tgh tidur
mama tengok dia....ehhhhh jari kou kenapa mcm nie?


huwarghhh teringat allysha cakap semalam
memang betullah jari kucing nie cacat
dua-dua belah sama cacatnya...jari kanan kaler putih, jari kiri yg hujung tu kaler hitam pon ada lebihan kuku kecik....


allysha sampai, allysha kacau-kacau dia
allysha kata ' mama nielah kucing yg ichaa cakap tu'

manja sangat....nak ikut balik ...
allysha laju jerk nak bawak balik masuk dalam kereta
ehh tak boleh, kena tanya papa dulu.....

balik allysha tanya papa...nk bela kucing cacat
papa tak bagi ambik kucing tu
allysha kata kucing tu nanti doa utk kita murah rezki
papa kata, allysha bglah makan dekat sekolah, beli whiskas

emmm....emmmm..katanya....:)

kesian, kuruss sangat...makannya tak tentu hala kan..
kalaou dibela dimandikan, di beri makan mesti jdk gemuk gebus....



hikhikhikhik catatan org suka kucing :)



8 comments:

εïз mummyHaza εïз said...

abang haza hari tu ade kasi kat arwah abah kucing 6 jari each warna oreng kmieja... tapi dia dah larikan diri :)

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

tak lama lagi gebu ler kucing nie..

Yaati Nor said...

kesian dia..tapi dia ada jari yg unik..hehehehe

eB ezrin said...

KAMI PN SUKER. MSLHNYER X LEH BELA. EB HYPER ELLERGY NGAN KUCING. HU3

azura samsuddin said...

pestaim sis tgk kucing jari 6 ni bagusnya anak2 sis penyayang pd kucing :)

Nini D.. said...

btol tu kak..kalo dijaga kucing nih,mesti cantik!

@e_da said...

uiii 6 jari.. unik la kucing ni.. tp dulu ada kawan gak ada 6 jari tp kdg2 dia leh sorok dr pandangan org.. jari tu unik

zaidah said...

zai pun lama tak menjengah mieja.....rindu....comel jugak kucing jari 6 tu kan...