May 26, 2011

Balqish@ 2 Tahun

Alhamdullilah, hari nie genap Balqish 2 tahun
Fasa menyusu, mengepam
Sudah melepasi segalanya......

Maka fasa baru akan muncul menjadi kanak-kanak
lebih banyaklah perkembangan persekitaran yang adik kecik akan belajar
boleh gang dengan kakak & abang
Fasa bercakap juga dah lulus :)
karektor princess, do e mon, pin (upin+ipin) pon dah kenal
dah pandai mintak air sirap...mama nak siruppppp mama.....siiiiruppp...(kalau mama lambat)
air masak? na nak......nak sirapppp...
bila yak, mama geli.....geli sambil angkat kaki...

Sekarang adik kecik suka tanya berulang-ulang, mcm iklan burung murai (anak+ayah)

malam tadi kakak ichaa terkena dengan aqish:)
dari dalam bilik dengar aqish tanya kakak
balqish: 'kakak, papa mana?
allysha jawab: toilet (nada suara ok lagi)
balqish tanya lagi: 'kakak, papa mana?
allysha jawab: toileeet (nada suara ok lagi)
balqish tanya lagi: 'kakak, papa mana?
allysha jawab: toiiiiiiiilet (nada suara dah sedikit tinggi)
balqish tanya lagi: 'kakak, papa mana?
allysha jawab: eiiiiiiiiiiiiiiii kakak tak taoulah...sambil menjerit....(nada suara dah satu rumah)

Ya allah allysha, adik bukannya pandai apa pun cakap macam tu dalam masa yang sama dari dapur mama tergelak sendiri.....rupanya awak tak sabar melayan pertanyaan aqish yang berulang-ulang.....allysha...ali ...aqish, esok mama+papa tua kalau mama+papa tanya soalan yg sama berulang-ulang dekat kamu, agak-agaknya kamu sabar tak nak melayan kerenah mama+papa?

Sila fikir & renungkanlah yer....:)


Untuk Balqish, ,

'Happy birthday' muahhh muahhh :)


Salams sayang,
mama & ah pa
kakak &abg ah liie

PS: panggilan cute dari awak bila awak marah papa+abg, bila papa+abg suka kacau-kacau awak ah paaa.....ah liieee.....no...no....sambil hentak kaki...sapa ajar tu???? :)

Peberet aqish upin+ipin: aqish panggil 'pin', suka kupas bwg mama, suka korek hbag opis mama...abihhlah semua dia keluarkan.
untuk kawan-kawan aqish dekat nesery hari nie :)




21 comments:

Nyzal Aziz said...

Eppy Birthday princess..jgn notty2..wahh..hobinya sama sebijik ngn mejad..suke upin ipin..suke main bawang..suke selongkar beg mummy sebab carik coklat..hehehe..

wida said...

wah dah besar..happy besday balqish

MaMa_AdHa said...

happy biday balqis... aunty umi doakan balqis sihat sepanjang masa, jadi anak yang soleh yea...
mmmmmuahhhhhhh.

fiza said...

Tahniah kak. lengkap sudah penyusuan susu ibu selama 2 tahun ☺☺

Happy Birthday to you Balkish.

Blog Menghina ISLAM dan Nabi Muhammad S.A.W...Siapa Makcik Hajjah Sitt Al-Wazura?

Daripada Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz kepada Aleesha Farhana

Harga MINYAK RON 95 Kekal

KILAUAN EMAS untuk 45 Tahun Ke Atas...Sesuai ker?

shaliza said...

Happy besday aqish...dah boleh geng kakak & abang:-)

fazian.batrisyia said...

Happy birthday Aqishhhh chumelll......Skrg ni akak bg aqish nenen lagi ke?

aida said...

happy birthday qish... kejap je dah 2 tahun

azura samsuddin said...

eii dah besor die, meh acik cium pp montel tu... epy besday aqish, acik doakan aqish jadi anak yg solehah n menyenagkan hati2 insan yg meilhat/bersama aqish, aminnn

eva_evo said...

aqishh...bertambah lagi setaoun umo kamu..hee..dulu jaga dia tecik agy..
dh da ipad tu...hee..miss aqish so much

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

selamat hari lahir Balqis..semoga menjadi anak yg soleh dan berjasa kepada kedua org tua...insyaallah.

Yaati Nor said...

happy bday aqish..sama la dgn zahra nie suka upin ipin..abis blacberry babah dia kena rembat..tp yg tak tahan nak tgk Upin Ipin nak berjemaah dgn ibu..mn blh tahan..

Nieza Ishak said...

APPY BUFFDAY

habis udahh tempoh menyusu ;)

zaidah said...

happy bbesday aqish...genap dah dua tahun....bulan depan adam plak genap dua tahun.....sekejap aje masa berlalu...aqish kupas bawang mama banyak2 tau senang skit mama nak masak tak yah kupas lagi...

Umi Aida said...

appy besday aqish.. kejap jerrr dah beso...

mama shifa said...

happy brithday balqis aka adik kecik
semoga dilimpahi kesihatan dan kegembiraan

nak jajan satu tuk adik shifa
hihihi

Mummy Tareq & Layla said...

Happy Birthday Balqish... Thanks for the party pack...

Abg Tareq yg makan semua, bagi Layla plastic jer :-)

Rizziela said...

Dah jadi anak dara dah Aqish

So Shy Lady said...

salam mija n family ;)
heppy belated birthday akish
dh stop bf ke?

hahaha tgelak bc ksah ala burung murai tuuuu ; comel je ;P

Jery_Alid Misyahzniirf said...

wah dah besar ... happy besday balqish

Jery_Alid Misyahzniirf said...

wah dah besar ... happy besday balqish

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hepi belated besday cayang..sori auntie lamabt wish..terlepas posting mama kamu yg satu ini..ehehe

be a gud gurl ya..:-)