April 6, 2011

Buah KIWI

Minggu nie kat JJ buah kiwi 1kg dlm RM8.90
sapa yg suka/peberet makan buah kiwi boleh beli
sebab susah nak jumpa kiwi 1kg RM8.90
biasanya 1pack dlm RM7.90

kiwi dalam basket rm8.90, yg bersepah2 tu stok last week. Kalaou masam, letak dlm fridge nanti kemasamannya akan hilang...(petua dari WHI 2009)

sehari makan 2biji
sudah cukup lengkap vitamin c didalamnya




Khasiat lain plak bagus diamalkan
untuk ibu-ibu mengandung sebab ada asid folid
untuk ibu-ibu yang menyusui sebab ada kalsium juga

16 comments:

cik dah ganu kiter said...

murahnyer....
dah lama x mkn buah kiwi...kupas kulit..potong nipis2...sedapnyer

~SHiLA~ said...

murah la tu kak

Zaidah said...

alamak..murahnyer....best makan tu...mintak skit mieja...hehehe

Nurul Aznil said...

salam,

suka buah kiwi tapi alegik. lepas makan lidah akan gatal. lebih gatal dari makan nenas muda... sedihnya...

.:mama dhia:. said...

saye suke gak buah kiwi ni kak..sedap..tp x leh simpan lame, nanti die lebam dah x sedap..

Amiizaa2001 said...

CIKDAH: kecur air liur heheheh

SHILA: aaaaahh murah sangat

ZAI:meh sini meh :)

SHIN: uwaaaa boleh alergik ke...

MAMADHIA: Biasanya akak simpan 2week,tk lebam :)

fazian.batrisyia said...

harga runtuh ke apa tu...murah mau beli berkilo2...

fiza said...

Murah tu kak, dah lama tak mkn buah kiwi nih.

Kak, mcm mana nak masak lobak putih tak nak bagi pahit? Aritu saya masak pahit sgt lah...huhuhu...

Shahayu said...

mmm dap nyer... suka kiwi...

Kasehku said...

Suke makan. Tapi tak belh simpan stok. Sebab nanti tak brenti makan. Pernak makn samapi 4 biji skli, perit lidah. Heee

nur said...

murah la kak... sy pun suka mkn buah kiwi... kalu kat sini jawapnya RM1 setiap satu

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

tq 4 petua buah kiwi, saya kadang2 buang jer sbb tak tahan masam.

Hani said...

salam amiiza ..

ni link hotel cemerlang; http://www.hotelcemerlang.com

try klik yer.

hezrina83 said...

skang nie nurulpun suka makan buah kiwi.senangjer nak jupe kat pasr tani pjya nie..mmg sedapkan selain khasiat yg bgus

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

alamak~ GKSB xmakan la buah kiwi..

huhu

ibuaisyah said...

tq,,info k.mieja..nanti nk trylah tak pernah try lg nie..lgpun ieda tgh peknennie..eloklah kan..sebab tu kulit k.mieja cantik..mkn mkn buah kiwi rupanyer..tak perlu suntik vit.C dah..hihihi