January 26, 2011

Balqish@ 1Tahun 8 Bulan

 
Cakkkkk adik kecik!.......Hari nie genap awak  1 tahun 8 bulan.

Kejap jerk masa berlalu....awak dah besar adik kecik....kejap jerk awak dah ada banyak akal...macam-macam idea kreatif awak buat yer...banyak words awak dah pandai sebut... :)

Gigi dah penuh....geraham pon dah ada, semua benda awak makan, mcm org dewasa dah gayanya.....tak bagi awak nangis...senjata utama awak adalah MENANGIS bila tak dapat sesuatu...paling mama suka tengok awak nangis 'tipu-tipu' pandai ehhhhhhh berlakon? hehehehhe....

Oklah, antara perkembangan awak yg mama biarkan awak lakukan sendiri....mcm kat bawah ini, dah 2-3bulan mama perhatikan setiap kali keluar ke garden belakang...tiap kali ikut mama sidai baju, tiap kali kita lepak kat sini...awak mesti cuba selipar kakak ichaa....selipar kakak ichaa sama usia mcm awak, dulu abg ali pon pakai selipar nie....skrg giliran awak pulak...mula-mula dulu awak tak boleh pakai, awak give up awak tinggalkan jerk...terus berkaki ayam atas rumput carpet.....lama kelamaan setiap kali mencuba belajar pakai selipar tu, awak akhirnya berjaya pakai dgn sendiri....YESS mama happy sangat.....awak boleh berfikir macamana nak pakai selipar itu....

Nie koleksi gambar awak sepanjang bulan DEC & JAN 2011 ini, adik kecik :)
satu kejayaan untuk awak, dah boleh pakai selipar sendiri....
Kisah makan masa kat Woodland Point, awak makan bersepah sampailah kebawah meja....cleaner tu kata awak mcm meow meow........:)
Dan satu lagi.....mama dah lama tak suap awak makan dgn sepenuhnya.....sebab awak langsung tak maou mama suapkan makan, awak nak makan sendiri....TAPI bila awak makan sendiri habislah bersepah nasi segala tumpah....kalaou makan kat kedai, tensionlah tokeh kedai tu tau....kalaou makan kat rumah, hari-harilah mama kena mop, kena vakum.....huhuhuhuh.....


Satu lagi peberet awak...suka pakai boot abg ali....pastu sambil tendang bola....eiiii seram mama takut awak jatuh jerk dek....

Peberet awak juga, menconteng diri sendiri disamping mengacau kakak ichaa buat HW, di samping itu menconteng jugak tangan kakak ichaa......ehhhhhh....eehhhhhh.....geget kang....:)

Juga awak dah pandai pujuk kakak & abg bila mereka menangis, sambil usap usap kepala mereka suruh berhenti menangis....terhibur mama tengok.....kakak ichaa pon boleh nangis kena buli dgn awak, terrorkan  awak....hheheheheh :)


Dan bila balik kampung, awak bebas pegang semua kucing nenek......:)

Awak & Soya :)

Ada satu lagu mama gubah untuk awak, berbunyi mcm nie:

bulat besar, bulat kecil
sayang mama, sayang papa
aqish tersenyum :)


Tiap kali mama lukis sambil nyanyi lagu nie mesti awak tk kasi mama berhenti melukis
kena ulang ulang ulang sampai awak terleka dgn benda lain plak...

Muuuahhhhhhhh!!!....

15 comments:

sumimie said...

muahhh gak kat adik kecik
bijaknyer dia buli pastu pujuk abg ngan kakak dia.
pasni k.mieja da xyah pump tuk stok lg kan

fiza said...

Ala tomeinya, pandai pujuk abg ngan kakak yer ^_^

umialya said...

samalah ngan Alya, makan sndiri, abis bersepah..

εïз mummyHaza εïз said...

comel... happy 1yr 8mon ye qish...

So Shy Lady said...

so sweet + lucu lah balqish...haha mkn bterabur. baguslah pandai bdikari.

my son umur 9 thn pun still mkn bsuap tau. klau t.suap, t.luak lah nasi tuuu

buah kedondong said...

schweeetttt nye dia...
budak-budak sekarang cepat belajar ye...bagus anak mama ni :)

Rizziela said...

Kejap ajer masa berlalu...dah besar anak dara sorang ni..dah padai pakai selipar sendiri plak tu....bagus sangat

Mama AminAzim said...

bambam nye pipi adik kecik...

Cik Jue said...

adik makin besar cik jue suka..sayang adik..janagn kacau kak icha n abg ali tau...

Zaidah said...

itu adik kecik sudah pandai nangis tipu2 yerk.....jangan buli kakak ngan abang..sian dioran...apa2pun adik kecik memang manis

eva.syg.evo said...

yea...dah besa dak mucuk nih..
btol kak..ske tgk dia pura2 nangis..ekeke..aqish pndai wt drama wo0..syg dia..<3

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

dah besorr
kak mieja tau dak, rafiq pon dah mule nak pakai selipar dapur sy..selipar jepun tu..ralit dia mencuba..nnti2 terer la tu hehehe...

be a gud gurl ye balqis..muah muah!

fazian.batrisyia said...

Hati mmg terhibur dgn keletah anak2 kan kak...pasal conteng2 tgn, kaki segala bagai tu mmg tak boleh pisah dgn anak2. Akish tak geli pulak dgn kucing, siap angkat lagi tu...

.::s.H.i.M.a chemot::. said...

Owh bln satu yer berday dia ni... Lg 2bln nk dua thn... Aqil bln pose sok br 2thn hihiiii... Nti suh mama balkish wat berday party :)))

Mieja@Amiizaa2001 said...

TQ aunties:):)


PS: mamanya plak rasa sedih sebab dah nak 2thn,kenangan terindah sebb kalut2 mengepam setiap hari:)