December 16, 2010

Tikus Atau Cicak Gemok?

mood yang kelaut hari nie...
nak citer pasal susu...ebm
tapi esoklah...hari nie mood tak datang....
migrain ohhh migrain yg datang ...

mehhh tgk nie angkara siapa?
tikus? atau cicak gemok?

smlm ptg, nak goreng keropok
sekali tgk ada lubang dan dah ringan plastik keropok tu
terkejut sangat-sangat
siapa punya kerja nie?
tikus? cicak gemok?
selama nie tk der plak dengar tikus berjalan dlm stor
cicak gemok tu memang sentiasa berlegar-legar

emmmm....habih semua dia geget
spagetti, garam, serbuk kari
semua buang ...takut plak kot-kot dia terkencing ke
semua bahan lain punggah masuk dlm fridge
kabinat mama dah penuh daa
penuh dgn pinggan mangkuk, tupperware...
sbg koleksi.....hikhikhikhik

dah.....selingan citer tikus vs cicak gemok...:)
comel jerk kan dia geget? kecik jerk yg koyak tu
tapi habis sebungkus keropok tu...

12 comments:

dakapan_rindu said...

sohih la ni keje tikus
sbb dlu penah gak jd kat umah sy
mangsa roti gardenia tuh

shaliza said...

bahaya tu kalau amik jugak.

I want to lose weight said...

Tikus kat rumah aku rajin tebuk pek susu Khaleef..

Memang bengkek..

Skang ni semua benda yg menjadi peberet dia.. aku letak atas peti ais..

Susah tikus nak panjat sbb dinding peti ais licin..

Mieja@Amiizaa2001 said...

DRINDU/ZEL: memang mcm nie ker tikus geget?lubangnya kecik jerk dia tebuk tp abis sebekas keropok tu dia makan...

LIZA: aaaahh tulah....semua kena buang, takut....

Lyana said...

dasatnye kak..tikus ke cicak ni????

LiAnA said...

kalau tikus kene carik tu.. takut dia lalu kat pinggan mangkok.. tak perasan nanti..

εïз mummyHaza εïз said...

tikus kot kmieja.. hheehehe pandai dia tebuk plastik cenggitu... ^____^

Hazu~ said...

Alamak akak, Akak pun dah kena serang dengan cik T ke? huhuhu. tu la bahaya kan. kena hapuskan secepat mungkin..

p/s-cantikla anak dara akak yang sulung tu. mesti mama dia pun cantik. :)

fazian.batrisyia said...

Baik buang...last week sy pun kena jugak...pek tepung 1kg sy buang sebab dah jadik cam tu la...berlubang...Sy buang takut kek tak suci manalah tau dah kena dia punya buangan yg tak sepatutnya...mengundang bahaya! Mlm td ternampak kelibatnya tang ekor je...mmg sah dia ada.

Normaliza said...

bahaya kalau dibiarkan tu. takut dia makin 'mengganazz'..

kalau nak halau lipas, buh daun pandan. kalau tikus, boleh ke guna cara tu?

hushuss said...

kak mieja, tikus tu rasanya. cicak tak buat lobang mcm tu kot...hihihi. dulu rumah huspa bukan kena serang dgn tikus or cicak, tp dgn monyet...habis tunggang langgang dapur, siap curi lada dgn megi mee lagi.

wan nurul hezrina abd halim said...

eii cakap pasai tikusnie memang wat bulu roma meremanglah..goli den