November 29, 2010

Bila Cuti Sekolah


bila cuti sekolah
umpama hari bebas buat kakak allysha
tukang mengikutnya adalah ali iqbal
jam 10.30mlm seperti baru pukul 8mlm
masing-masing sibuk nak makan lagilah
nak tgk kartoonlah
melalak menyanyi...sedangkan jam sudah pukul 12mlm....
seperti malam masih muda

aiyakkkkkk..
dah cuci segala cawan pinggan mangkuk
dah kemas cantek bersih dapur sebelum tidur
dah sapu bersih segala habuk kecil di karpet

esok pagi
tgk pinggan cawan sudah bersepah lagi
tu belum campur melekit dilantai
kalaou air tumpah...adehhhhhh....hasil pandai buat air sendiri

buku cerita habih dikumbahnya dari dlm drawer
segala toys abih terkeluar jugak...
...............................................

11 comments:

cik puan akish said...

oho....adekah daku juge akan mengalami situasi begini juge...agagagga...konpem fengsan!!!

=)

LyNn HaMzAh said...

huhuhu...sabar jer la...

Mieja@2001 said...

mama dadif: bersedialah kamu hehhehehehhe.......kalou dadif ada gang, lagik menjadik ligatnya...:)

Lynn: adehh migrain-migrain....fengsan....

Sue said...

huhu k.mieja, tak tergambar lagi perasaan cemana nnt anak2 da skolah. heheh mau pening kepala.

Mieja@2001 said...

sue: memang fening:) time baik...baik sungguh...time gaduh...ya ampon fengsan mama...tapi sue seronok, rapat2 senang nanti nak monitor bila semua dah school...:)

ummu said...

salam Mieja
saya pun fenniing
walaupun cuma tadika je
tapi heppynya macam dah sekolah betul
habis toys berterabur
fengsaannn ibunya,:)

I want to lose weight said...

Aku tak yah tunggu cuti sekolah..
Hari-hari camtu..
Tu baru sorang :'(

anamizu said...

hihi sabar byk2 tau ^^

fazian.batrisyia said...

betulla tu k.meija. mlm tadi irdina pun cam tu, padahal balik mengaji dah makan nasi lauk rendang daging + sambal bilis sepinggan. makan buah...chipsmore..pastu nak makan roti sapu mentega pulak...cuti sekolah hari menternak badan agaknya. sy risau kalau irdina bulat semula....ha..ha...ha...

wan nurul hezrina abd halim said...

aduh bila maira sorang pun dah mcm kapal karam umah..nie bila si baby dah kuar bislah tak tau tahap gaban mana kapal karam tuh..hehe..tp syokkan layan karenah ank2

adha said...

sabar.. sabar... hihihihi