November 24, 2010

Aktiviti kat Kampung@ Kedah

masa balik kedah, dua laga nie ikut sama :)
cerita yang terperam.....layanzzz gambar :):)



aktiviti sekitar raya haji
kurban & makan-makan (kenduri kecil) sefamily


plan nak pergi penang
tp paksu nak pergi ke padang besar
so, kita ikut jerk....


pak lang suggest ke durian burung
tempat baru
ala-ala macam kat wang kelian, sempadan thailand

tapi sampai kat imigration tak boleh masuk
rupanya kena pakai passport
passport plak kita tak bawak balik sama
maka patahlah semula melalui jalan ke sintok pastu terus ke pdg besar


sebelum balik ke sini, pergi ke tanjung dawai sekejap
beli stok ikan masin, ikan pekasam, belacan, asam jawa
beli banyak-banyak buat stok




14 comments:

sLEEping BEauty said...

salam k mieja ..
kg kat kedah tu kat mana ye ..:)

az rina a.k.a jaijina said...

soping sakan ye kak mieja..eh, rina cam penah sampai je kat situ?

Rizziela said...

dah lama tak p pasang besaq..

Kalau balik Penang...asyik dok P kat padang kota ajer :D makan kerang bakar :D

Sue said...

bestnye sekali balik kg dpt jejalan kan... shopping ape kt pdg besar tuuu

Mieja@Faiza Amir 2001 said...

INTAN: Kedah kat Pendang.

RINA: rina kat pdg besar, bkt kayu hitam mesti penah sampai....dua tepat nie mesti pergi kalo balik kedah, tp kali nie tak shpping pon...selalu beli orkid kat pdg besar, kali nie tak tou nak beli apa...hubby dah warning jgn beli pokok,sebb byk pokok mati spjg ada balqish...tk terbela....:)

RIZZ: rindu nak gie penang, jln2.....lama tak pergi pdg kota:):) selalu balik penang terus tuju kg MIL jerk....

SUE: hehehheh tak shpping apa pon...adik ipar shpping periuk belanga dia baru kahwin:):) brg dah mahal kat pdg besar, tk macam dulu2.....

Lyana said...

pergh...soping...

εïз mummyHaza εïз said...

wahh bestnye balik Kedah kmieja.. Haza bulan 12 ni br nak ke sana, adik ipar bertunang ngan org sana..

Ina Hashim said...

akak x suke pegi pdg besar...takde mende nak dibeli pun...tapi my peberet tg dawai tuh..tiap kali balik kedah kompem nak pegi stockup segala mak nenek ikan masin,bilis etc...dgn umah mak akak mmg x jauh dah

SSulieana said...

eh k.mieja pun raya haji kt kedah ek....su pendang kt tanah merah...kalau tau boleh dtg raye...hehehe

Zaidah said...

shopping sakan balik kedah no....

sumimie said...

sy pernah g padang besar
rugi lak beli 1 jer gelang kristal
ikan masin sana murah2 ker?
pebret tu, mkn mesti kene ada ikan masin.

Mommy Prince said...

wwah... k mieja..
bestnyer shopping ikan masin..
kecur air liur den..keh3

fazian.batrisyia said...

Bagusnya ikan laga pun dpt ikut balik kg! Untung ikan tu dpt tuan yg prihatin. K mieja rajin masak boleh la beli byk2. Kalau sy ntah bila thn nak habis...masak tak rajin @ belum rajin lg. Lama tak makan ikan masin...ada sikit dlm peti sejuk tu pun ntah bila nak masak....

Yaati Nor said...

wah kak kenduri kecik..satu periuk besar gak tu naknya..hehehe