October 13, 2010

Ali@ Biskut Ayam

Ali kan suka sangat cakap ikut suka dia......tak mcm zaman kecil kakak allysha...bila nak sesuatu dia boleh sampaikan apa yang dia nak dengan baik...kalaou ali, dia main sebat jerk...kdg-kdg nak tergelak mama melayan kerenah dia....

Hari tuh dia bangun tidor...pastu ali cakap...'mama, nak biskut' mama pon tanya semula kat dia...ali nak biskut apa? biskut tiger? biskut jagung? bukan katanya.....abiss biskut apa? Biskut ayam...haaa....biskut ayam?? Mana ada biskut ayam........biskut tiger adalah.....jagung nak? tak nak jawabnya....ali nak biskut ayam.....biskut ayam....yang beli kat jusco tu...alahai mama sudah pening....apa biskut ayam nie.....pastu masuk dapur...terpandangkan kotak nie...........

 


Barulah mama paham apa maksud ali.......cornflakes rupanya... alahai....ali.....nak tergelak mama tau.....nie ker biskut ayam....hehehheheh....

Sebelum nie....sama jugak....'mama nak lembu..' siap pening-pening jugak mama......sekali rupanya cheese daa......sebab ada 3-4bulan dulu selalu ada iklan cheesedale kat TV siap ada gambar lembu tu.....pastu bila mama cakap itu bukan lembulah....itu cheese....'ali jawab: tak........takkkk (siapkan jegilkan mata bulat dia tuh) itu lembu....hahhahaha siap nak gaduh dgn mama lagik tuh.....bila ingat balik memang bikin mama ketawalah awak ali........

Telor kuning jadik telor hijau.......itu bukan telor hijaulah abg....tak....tak.....nie telor hijau....bukanlah ...ini yellow....tak ... tak...sudahnya boleh bergaduh dgn ali....malas mama nak layan dah....ikut ler......hikhikhikhik...


12 comments:

az rina a.k.a jaijina said...

hikhik..ni bermakna imaginasi ali sgt kuat..beselahkan budak², asal yg senang nak igt tulah dia sebut..

tp cutelah ali ni kan ^_^

εïз mummyHaza εïз said...

kiut nye... ayam katanye..

Zaidah said...

alahai...klu zai pun pening jugak mieja nak terangkan kat dia....sabor ajelah ali...

hah said...

hahha...betul la biskut ayam.

Nadra Farissa said...

hahaha.. biskut ayam la mama.. :) nk kate salah tp betul.. ye tak??

fazian.batrisyia said...

Anak2 mmg lucu apa nak sebut main sebut je...Humaira pulak aritu dia nak sebut tweety..."puitis" alamak! berbahasa puitis ke? sudah...la ni dah pandai sebut la tweety tu betul...

endless_inlove1411 said...

hahahah..gelak saya baca kak..budak2 mmg cam tu kot..coz anak saya pun lebih kurang dia je betul..

endless_inlove1411 said...

hahaha..gelak saya baca kak..sabo je..budak2 mmg cam tu kot dia je yg btul..sabo je la

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

hahahaha...kelakar la ali ni..

*tak sabar nak bertekak ngan rafiq lak ni..wekkeke

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

hahahaha....
ali ni bergaduh pulak dgn ibu ye. fiza pun asik bergaduh dgn anak2 kak...pasal cam tu jugak la, dia ckp lain, kita ckp lain.

Aku_tulip said...

heheheh...biskut ayam...kelakar la ali ni....kmieja...anak lelaki memang cm ni kot..mcm anak saya...biar pon dah besar nk sebut apa²..ikut suka ati dia jer....

Ina Hashim said...

kahkahkah...mama, nak lembu...sib baik mamanya tak pegi heret sekor lembu bwk balik umah...kelakar la ali