August 9, 2010

Perasan Tak?

Sapa-sapa suka gie kedai mamak ada perasan tak?






Tara












Kalaou terperasan, salah satu menu sayuran kat kedai mamak....mesti lobak putih. Emmm dalam kuah dal pon dia ada letak lobak putih potong kecik-kecik.......dan apa jerk yang berteraskan makanan mamak mesti ada campuran halba, lada hitam dll juga. Sesekali bolehlah kot...hari-hari pitam..maou ada lekat 'bau' si raj. Mama memang hari-hari lepak mamak's cafe bila lunch, paling dekat dan cepat sebab lepas tu nak hantar kakak allysha gie sekolah agama plak....tp hari-hari makan roti planta, roti cheese, cheese+telor...itulah rutin harian....ada kala terasa nak makan nasi, barulah ambik nasi.

Lunch tengahari tadi, tapi allysha yg habiskan....mama makan lobak putih jerk....dia makan roti telor, bila tgk nasi + ikan keli mama,  dia pon tumpang sekaki makan jugak...eiii kuat makanlah allysha skrg....tulat nak puasa dah kakak.....:)

Kalaou rasa nak banyakkan air susu, bolehlah makan makanan yg berteraskan halba salah satu drpdnya.

5 comments:

Nurul Aznil said...

Salam,

lobak putih rulezzzzz!

az rina a.k.a jaijina said...

dlu payah sagt kak nak dapat lobak putih..tp skang ni dah tau dah kat mane ade lobak putih..

Zaidah said...

perasan memang ade....bagus tu untuk tambahkan susu...

hah said...

betul ke kak? patutla makan roti canai kuah dal..terus susu melimpah ruah...ingatkan sebab kacang dal..hehe. Bagus tul akak ni...

kmieja said...

SHIN: Yesszerrrr:)


RINA: kat psr borong banyak..gebu-gebu, kat jusco pon banyak:)


ZAI: a'ahhhh....hari-hari ambik roti planta, cheese+telor atau cheese jugak blh bykkan juga:)


HAH: a'ahhh hah try makan roti planta+cheese+cheese telor nie makanan rutin akak setiap hari:):) disamping kuahnya :)