August 11, 2010

Allysha@Berpuasa

Ramadhan bertemu kembali bersama allysha...alhamdullilahh.

Ramadhan kali ke-3 allysha menyambutnya. Pertama kali berpuasa semasa umur awak 6 tahun, diakhir-akhir puasa awak demam, maka tak cukuplah sebulan, at least awak kuat mencuba masa itu, pada umur awak 7 tahun, awak dikurniakan kesihatan yg sempurna olehNYA, maka awak berjaya mengharungi puasa selama 30 hari,alhamdullilah.

Hari nie, hari pertama berpuasa untuk awak. Semoga awak kuat, tabah dan moga Allah sentiasa melindungimu, insyaallah.

Nampak cergas pagi tadi, terus pergi toilet gosok gigi, cuci muka.....rambut jerk serabai, tak sikat rambut.....terus duduk kat meja makan....peberet kakak ichaa, udang masak papriks.

Kalaou tahun-tahun lepas nak bgn susah, kena layan mood awak, nak bangun kena berdukung, siap nangis-nagis lagi...bila mama/papa kata tak payah puasa...awak lagi meraung nak puasa jugak. Setiap kali awak belum bangun mama/papa kena buat sebotol susu, awak masih mamai-mamai tuh sumbat susu kat awak, bila dah habis sebotol susu, kejut awak bangun plak, bila nak makan kena bersuap, setiap hari kena  masak menu mengikut citarasa awak...uhhh sangat cerewet taou....akhirnya papa yg cerewet makan pon, mengalah kerana awak lagi cerewet.....

Tapi tahun nie dah berbeza sedikit,  kakak ichaa tak hisap botol, kakak ichaa minum milo dalam cup. Tahniah kakak ichaa!!....

Mama doakan kakak ichaa puasa cukup sebulan seperti tahun lepas, insyaallah!


12 comments:

a-ann said...

slamat b'puasa allysha...k.mieja rajinnyer masak...byk menu sahur 2...hehe

a-ann said...

slamat b'puasa allysha...k.mieja byknyer menu...rajin masak sahur2 2...hehehe

I want to lose weight said...

Good Girl Allysha :)

Ina Hashim said...

wahhh...byk nasi dlm pinggan allysha yg dia makan tu ye?anak2 akak jenuh nak paksa makan...nak habiskan 2-3 suap pun payah

shaliza said...

Bagus Allysha....takper la serabai pun janji ada mknanan feberet tu...

cik_ah82 said...

wah, bila anak dh bsar kita kena lyan kerenah dorg lak kn..hehe..slmt berposa allysha!

Rizziela said...

Wah! semoga tahun ni licha akan sempurna puasanya sebulan..insyallah

kmieja said...

AAN, kak mieja tak brp makan ayam, maka kena goreng ikan+sayur tambah susu.

Allysha plak cerewet mkn, nk kena msk ikut selera dia.....hheheh ragam anak dah besar lain plak gayanya:):)

kmieja said...

ZEL: tq auntie zel:)

kmieja said...

KAKINA: dia kuat makan selepas tk isap botol, dulu jenuh jugak paksa makan....mkn plak kena tanya menu dia nak makan....heheheh jenuh...

Nyzal Aziz said...

wahhh..kak ichaa..muka ceria jek sahur..danish nangis sambil makan..hahaha..

kmieja said...

NYZAL: zaman allysha nangis2 tu sama masa umur mcm danish skrg:)masa umur 6thn memang mcm tu....nak kena ambik mood dia sblm mkn, pastu kena dokong dr dlm bilik ke dapur, pastu suap makan, pastu kalau lauk bukan peberet dia, dia tak mo makan....MENCABAR tak? pastu kalaou kata tak yah posa...lagi melalak kuat2 pagi2 tuh....aiyark betul2 mencabar jiwa masa tuh...:):)