August 29, 2010

Aktiviti Kat KG

Aktiviti hari ini, kakak allysha, abg ali, bebas kesana kemari. Ikut atok naik motor, ronda keliling kampung.... ikut uncle joe, ikut semua uncle2nya...tengok atok masak ketupat, ada hati nak panjat pokok kelapa, sapa tuh? ali & cousinnya...macam-macam benda dia main, seronok balik kampung..abisss daun belimbing atok dah togel, daunnya kena petik dgn ali & the gangs....gurau senda berlari-lari satu rumah bukan main lagi ali & the gangs....

Ali masih buntang mata tak tidur lagi,  kakak & aqish dah sleep, yg lain-lain pon semua dah hanyut dibuai mimpi....kaka allysha plak, makanan punyalah banyak, nugget jugak yang dicari dah jam 10mlm, nangis nak makan nugget...Emmmm.... layankan jugaklah sebab kakak puasa sepjg hari, nafsu makan macam-macamkan....

Main Bunga api.
Balqish tengah geram  pegang  soya.
Aqish tengah geram nak pegang hitam plak.

Aktiviti mama, nenek-nenek, atok-atok....masak ketupat nasi, rendang auntie nur masak, sambal sotong, begedil & sambal kacang+daging mama masak, kari ayam atok masak, kuah lodeh nenek masak.

Ketupat nasi nenek,dah siap masak. lama tuh dari bersahur sampai jam 12.30 tghari.
Sambal kacang+daging mama, Begedil daging+kentang mama
Sambal sotong, kari ayam
Kuah Lodeh, Rendang autie nur.
Tetamu atok & nenek untuk bacaan tahlil yg ke40hari
Selesai tahlil dan dah berbuka puasa, alhamdullilah.

2 comments:

Ammi Sara said...

seronoknya balik kg, tak sabar lak kami nak balik..
wah menu kenduri tahlil dah mcm menu hari raya..:)
geram ek tgk soya dan hitam tu, nasib tak dipicitnya yek

az rina a.k.a jaijina said...

salam kak mieja..marvelous lah lau pauk tu..rindu plak ngan masakan kampung ni..tp setahun sekali aje dapat makan..