July 8, 2010

Walker

Ada sesapa baca Utusan Malaysia tadi? Artikelnya spt kat bawah:



Sangat setuju dengan artikel kat atas nie, sepjg mama ada allysha, ali iqbal & balqish tak pernah terlintas utk membeli walker, sebab mengetahui keburukan-keburukannya. Lebih suka melihat mereka berdikari  sendiri untuk belajar macamana nak berdiri/berjalan di samping mereka boleh belajar berfikir.


6 comments:

Delima said...

anak saya yg 1st pakai walker.. sb dia suka mengutip brg kat lantai then masuk mulut. tp saya beli walker yg selamat utk dia.. bukan yg murah-murah tu.. mmg bleh terbalik. Alhamdulillah tk penah jd ape-ape dan dia pndai berjalan seawal usia 10 bln.
Anak yg ke2 plak tk pakai walker sb dia pndai boloskan diri.. by the time umur dia 13 bln, baru pndai jln...

Sue said...

kak.. sue sokong artikel tu. masa damia dulu mmg tak belikan walker. sbb nk dia membesar semulajadi, tanpa apa2 bantuan. alhamdulillah umur 9bulan dia da start nak berjalan. tapi masa dia da pandai berjalan tu baru beli walker sbb dia yg nak sendiri.. dia tunjuk n nk masuk dlm walker masa kat jusco. kebetulan tgh sale, beli je la.. tp kejap je guna.

khalish pulak, since dia da pandai duduk mmg bagi naik walker damia tu. sbb kat umah babysitter ada budak2 lain, takut kalau dia meniarap n menyulur, budak2 terpijak dia. huhu.. berjalan pon lambat. so sue salahkan walker. ahahha...

ARNA said...

Anak sedara saya umur 4 bulan mak dia dah letak dlm walker. Umur 5 bulan dh boleh bangun berdiri, umur 6 bulan asyik melompat nak sruh org dokong dia sampai patah walker itu. Sekarang umur 7 bulan dah boleh jalan 2-3 langkah.

KMieja said...

DELIMA: cutenyaa...pandai boloskan badan:):) sama mcm balqish suka mengutip....benda kecik2 pon dia nampak...semut pon dia blh kuis2kan...:):)

KMieja said...

SUE: sama pendapat kita:)

Kuacibunge said...

Danish tak pernah masuk walker...lama dia merangkak...takde walker lagi senang tak risau jatuh terbalik...kalau setakat dia berdiri jatuh sendiri normal...:))