May 3, 2010

EBM Bulan April 2010

 Stok bulan 11, paling atas......kena kerja kuat utk bulan may, pam pam pam....

Tuan punya susu, 26/4/2010(genap 11bulan), sementara tunggu mama sampai...balqish tidor kat bawah...kena bedunglah dia...baru nyenyak tidor...

EBM stok bulan April 2010. Setiap bulan mesti punggah freezer, utk atur susun semula dalam peti beku tuh....bulan paling muda kena letak paling last kebawah, diikuti bulan seterusnya. Tapi ada satu kelecehanlah.....bila dah punggah-punggah, tarik-tarik keluar, plastik ebm tu boleh bocor., bila tarik tarik kena dinding peti beku tuh...macamana nak atasinya? emmmm bermakna plastik tuh taklah kebal sangat......dah byk kali terkena, bila cairkan....tengok2 dah cair melimpah dlm bekas. tupperware...rugi satu ebm....mcm pagi tadi....

Bulan May masih guna stok bulan 10, ada beberapa ketul lagik.....lepas nie continue stok ebm bulan 11-2009. Balqish masih minum 20oz (5ozx4botol). Azam bulan may, nak buat stok banyak-banyak.......insyaalllah!.......



11 comments:

Ina Hashim said...

mieja,

balqis dah 11 bulan pun EBM mu melonggok2 lagik???isk...memang dabommmm......

Nurul Aznil said...

salam... baru guna bulan 10 punya? huwaaaa... byk giler!!!

kena upkan stok ni...

mieja said...

kak ina/azni, dah nak setahun...seram jugak......

Afne said...

mmg masyuukkkkkkkkk tumpang gembira!

Idida Aziz said...

seronok sgt tgk ebm mieja...idanyer cukup2 jer nih....mcm tade harapan smp 2 tahun jer...xper la...agak2 xcukup ida peknen jer la...hehehe...

alyne said...

salam. kak mieja, banyaknya susu. murah rezeki anak :). fuhh nak jadikan sumber inspirasi nieh ;)

eliyazz said...

dahsyat...kau sumber inspirasi ku..nanti bulan 9 boleh share do's & dont's ngan saya yer...

adha said...

perghh ebm masih berlonggok2.. kita ada 2 botol penunggu peti ais.. hihihi

mieja said...

afne: jom kita bersemangat :)
ida: insyaallah, semangat kuat mesti sampai....jgn risauuuu :):)
alyne/alia: blh2.....kuat semangat, mesti boleh kumpul ebm :)
dell: ada 2 lagi dlm freezer tuh yg penting, bg semangat mengepam dtg :)

sumiyani said...

kak mieja, wah meriah betul ebm. banyak sangat. :)
nak tanya akak, mana nak cari bekas yang akak letak botol avent tu semua? senang nak organize kan kalau macam tu..

kmieja said...

sumiyani: akak beli masa warehse sale pureen 4thn dulu....dia sekali dgn botol (6biji), try nanti kalau ada pureen sale, yani pie tgk...kot2 ada jual lagi :):)