March 12, 2009

Khas Untuk MamaLisa @ Rakan-Rakan

Khas untuk mamalisa dan kawan-kawan, info untuk manual pam seperti kat bawah nie:

Memandangkan mama di perkenalkan oleh kawan mama, Rita Rahayu Omar 8 tahun yang lalu kepada MEDELA E. Maka mama kongsikan apa kelebihan Pam Medela. Nak citer kelebihan pam brand lain mama tiada pengalaman, maka mama bagi input berkenaan dengan MEDELA. Bila dah pakai Medela, mama jatuh cinta dengan medela yang lain juga :):)

Untuk mamalisa, medela manual pam ada dua (gambar seperti kat bawah, Manual Pam & Medela Harmony), boleh tengok & baca info kat bawah nie: Medela Harmony juga mendapat awards dari UK's parenting, seperti yang saya pastekan info sebelum ini.

1. Medela Manual Pam :

http://www.medela.com/ISBD/breastfeeding/products/manual.php

Manual Breastpump
The Manual Breastpump offers convenient manual pumping. Ideal for occasional use.
Gentle to the breast and easy to operate
Adjustable vacuum for more comfort
Can be upgraded to the Mini Electric Breastpump

2. Medela: Harmony With 2nd Phase Expression (boleh klik kat:

http://www.medela.com/ISBD/breastfeeding/products/harmonydetails.php

MEDELA HARMONY

Harmony™ with 2-Phase Expression®
A mother’s best choice!Harmony has 2-Phase Expression which imitates the baby’s natural sucking rhythm and is therefore comfortable and efficient. The innovative technology is based on state-of-the-art research and brings the breastfeeding mother all-round comfort and convenience.


Proven to feel most like a baby
Proven to get more milk in less time
Proven to achieve faster milk ejection and faster milk flow
How do babies nurse?Studies have shown that babies nurse in two phases: Initially, they suckle fast and light to stimulate the milk ejection reflex and to start the milk flowing. Then, they switch to a slower and deeper suck to get as much milk as quickly as possible.


Zoomed picture
What is 2-Phase Expression®?It is the only research based breastpump technology to mimic a baby's natural nursing rhythm. First rapid stimulation, then slower expression.
More details

Light and handy, but discreetly powerful!
Mother's milk is the best nutrition for babies. Harmony gives mother and baby optimal support during the breastfeeding period.It makes breastfeeding fun!

Pendapat Mama pasal Manual Pam nie, kalau ada rakan-rakan yang nak beli manual pam, mama syorkan fikir habis habisan sebab ia melibatkan masa setiap sessi untuk mengepam, kuantiti susu yang kita pam (target berapa oz?), kekerapan mengepam untuk satu hari. Kalau ibu-ibu yang berkerja, kena target berapa minit setiap satu sessi pengepaman. Sebab kita yang berkerja sangat-sangat mengejar masa, maka mama syorkan belilah pam yang boleh kita gunakan untuk kesenangan dan kecepatan masa kita. Dan yang penting setiap sessi mengepam, kita target pam boleh mengeluarkan susu dengan banyak cthnya: 8-10oz setiap satu sessi pengepaman, bukan setakat 2-3oz satu sessi pengepaman. Target target target....itu yang penting selain mengamalkan pemakanan yang membanyakkan susu serta disiplin diri yang kuat dalam diri ibu-ibu yang menyusukan bayi.

No comments: